מובילת ציוד התקשורת סיסקו (CSCO), המדורגת ב- Outperform באופנהיימר עם מחיר יעד של 30$ ונמנית על רשימת המומלצות "אופקים רחבים", פרסמה אתמול את דוחותיה לרבעון השלישי הפיסקלי של 2016. בהתייחס לסנטימנט המשקיעים כלפי המניה לפני ואחרי פרסום הדוחות, המילה המתאימה לתאור המצב היא Deja Vu, תופעה פסיכולוגית של תחושה שכבר ראינו פעם את מה שקורה עכשיו. כמו לפני רבעון, גם הפעם חששו המשקיעים והאנליסטים (כולל האנליסט של אופנהייימר) מחולשה בדוחות ומתחזית זהירה לרבעון הבא. כמו לפני רבעון, הדוחות והתחזיות של סיסקו הפתיעו לטובה, וכמו לפני שלושה חודשים – גם מניית CSCO הגיבה בעליה של כ-6% לאחר פרסום הדוחות, על רקע הפחתת החששות ובהתחשב בתמחור המניה שהנו בין הנמוכים בקרב חברות הטכנולוגיה בפרט ובשוק המניות האמריקאי בכלל

כלים

ברבעון השלישי הפיסקלי של 2016 הסתכמו הכנסות סיסקו בכ-12 מיליארד דולר (ירידה שנתית קלה של 1% וצמיחה של 3% בנטרול פעילות וידאו שהופסקה), עם רווח נקי non-GAAP של 0.57$ למניה (צמיחה שנתית של 6%), מעל הקונצנזוס של 11.95 מיליארד דולר ו-0.55$ למניה. שיעור הרווח הגולמי עלה ל-65.2%, עליה מ-63% ברבעון הקודם ודומה לרמתו ברבעון המקביל. שיעור הרווח התפעולי עמד על 30% מסך ההכנסות.

הרווח הנקי על בסיס non-GAAP הסתכם ב-2.9 מיליארד דולר, כאמור מעל הצפי. החברה ייצרה הרבעון תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסך של 3.1 מיליארד דולר, כאשר כנגד זאת רכשה 27 מיליון מניות במסגרת רכישה עצמית (תמורת כ-649 מיליון דולר), בנוסף לתשלום הדיווידנד הרבעוני של -0.26$ למניה (של כ-1.3 מיליארד דולר, תשואת דיווידנד של 3.9%) ורכשה 5 חברות סטארט-אפ הפועלות בתחומים שונים. קופת המזומנים בסוף הרבעון עמדה על כ-63.5 מיליארד דולר, זאת כנגד חוב של 28.6 מיליארד דולר – מזומנים נטו של כ-6.9$ למניה, או רבע משווי השוק.

תמהיל המכירות - פעילות סיסקו בתחום הממשלתי והמסחרי (commercial) הציגה צמיחה בהזמנות, בשיעור של 8% ו-6% בהתאמה, כאשר המגזר הארגוני (enterprise) המשיך להפגין חולשה, רבעון רביעי ברציפות, עם ירידה שנתית של 2%, ואילו תחום ספקיות שירותי תקשורת היה דומה לרבעון המקביל. בחלוקה לפי מוצרים, שני תחומי הליבה המסורתיים של סיסקו, המתגים (switching) והנתבים (routing) הציגו ירידה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בשיעורים של 3% ו-5% בהתאמה, אך כנגדם חלה האצה בצמיחה בתחומים חדשים, כגון Collaboration (צמיחה של 10%), וידאו (צמיחה של 18%) ובמיוחד תחום אבטחת מידע (security), שהפגין צמיחה שנתית של 17%, מעל קצב הצמיחה הממוצע בשוק.

נקודת חולשה בולטת בדוחות של סיסקו היתה בתחום מוצרי הדאטה סנטר, שהיוו אחד ממנועי הצמיחה בחברה, אך האטו הרבעון לצמיחה בשיעור שנתי של 1% בלבד, נוכח מצב המאקרו ומעבר הלקוחות הגדולים בתחום מרכזי הנתונים והענן לפתרונות עצמאיים המשתמשים בחומרה בסיסית (white box) ובתוכנה ייחודית. המשך תהליך זה עלול להוות גורם סיכון עתידי עבור סיסקו, אך כפי שניתן לראות מדוחות החברה, היא מצליחה להתאם את עצמה למציאות החדשה, בלי לפגוע בביצועיה, ואף להפתיע לטובה לעומת הציפיות הנמוכות בשוק. ראוי לציין כי בתמהיל ההכנסות של סיסקו ממשיך לגדול נתח השירותים, תחום שרשם צמיחה שנתית של 11% והגיע לכ-26% מסך הכנסות החברה, תהליך שנועד לשפר את הנראות העסקית העתידית.

חלוקה גיאוגרפית - ההכנסות מיבשת אמריקה הסתכמו בכ-7.1 מיליארד דולר, נתח של 58% מסך ההכנסות, ירידה שנתית של 3% (אך צמיחה של 4% בנטרול הפעילות הוידאו שהופסקה, האצה לעומת הרבעונים הקודמים). ההכנסות מאזור EMEA הסתכמו בכ-3 מיליארד דולר, ירידה שנתית של 4% (ירידה של 2% בנטרול הפסקת פעילות הוידאו), והיוו נתח של כ-25% מסך ההכנסות. שוקי אסיה פסיפיק הפגינו הרבעון התאוששות מרשימה, עם צמיחה שנתית של 10%, הבולטת במיוחד בסין (צמיחה של 22%) ובהודו (צמיחה של 18%).

בתחזית לרבעון הבא סיפקה הנהלת סיסקו הפתעה חיובית לעומת ציפיות המשקיעים, עם צפי לצמיחה שנתית של 0%-3% בהכנסות (בנטרול פעילות שהופסקה), תחזית שמגלמת הכנסות בטווח 12.4-12.7 מיליארד דולר, מעל הקונצנזוס של כ-12.4 מיליארד דולר. הרווח הנקי non-GAAPברבעון הבא צפוי בטווח של 0.59$-0.61$, מעל הצפי של 0.58$. הרווח הגולמי צפוי לעמוד בטווח 63%-64% ואילו הרווח התפעולי בטווח 29%-30%.

ההפתעה החיובית בתוצאות הרבעון ובתחזיות של סיסקו באה בניגוד לחששות המשקיעים, שציפו להנמכת תחזיות, בהתאם לסביבת המאקרו החלשה והתחרות הגוברת בשוק ציוד התקשורת הארגונית. בכך מוכיחה הנהלת החברה, בראשותו של המנכ"ל החדש, את יכולתה לנהל את תהליך המעבר הטכנולוגי לפלטפורמה מבוססת תוכנה וענן המחשוב, בלי לפגוע בעסקיה השוטפים.

סיכויי הצלחה בתהליך זה ומובילתה השיווקית והטכנולוגיה של סיסקו אינם מגולמים, לדעתנו, בתמחור הנמוך של מניית החברה, הנסחרת במכפיל רווח של 11 לתחזית 2017 הפיסקלית (המסתיימת ביולי 2017), ובמכפיל רווח מנוטרל מזומנים של 9. נזכור כי מניית CSCO מניבה דיווידנד נאה של כ-4% בשנה, שיעור נדיר עבור חברת הטכנולוגיה המובילה בתחומה. בכך, אנו סבורים כי מניית CSCO מהווה השקעת ערך אטרקטיבית בסקטור הטכנולוגיה, ומדרגים אותה בהמלצת Outperform עם מחיר יעד של 30$, בהתבסס על מכפיל 10 לתחזית רווח לשנת 2016 הפיסקלית (המסתיימת ביולי השנה), בתוספת מזומנים. מניית CSCO נמנית גם על רשימת המומלצות "אופקים רחבים" .

הכותב הוא סרגיי וסצ'ונוק מאופנהיימר