מי תחגוג עלייה לליגת העל? מי תזיל דמעות של עצב אחרי הפסד כל כך אכזרי? מי תתכונן לעונה מרגשת בליגה הראשונה? מי תנסה את מזלה בעונה נוספת בליגה הלאומית? את התשובות לכל השאלות הללו נקבל ביום שישי קצת אחרי השעה 16:00, אז יסתיים המשחק החמישי בגמר הפלייאוף של הליגה הלאומית בין גלבוע/גליל לקרית אתא, ותיקבע העולה החדשה לליגת העל

רגע לפני הג'אמפ הראשון של המשחק ניסינו למשש את הדופק של שני המאמנים, אריאל בית הלחמי מגלבוע/גליל ויוסי בונן של קרית אתא, ולבדוק איך הם מתכוננים למשחק אחד של 40 דקות שמנקז לתוכו עונה שלמה.

בונן: "לתסריט כזה אף אחד לא ציפה"

יוסי, חתיכת סדרה משוגעת קיבלנו בגמר הפלייאוף. ציפית למשהו כזה?

"כן, ציפיתי לסדרה טובה של שתי קבוצות , למרות שהתחזיות דיברו על דברים אחרים, אני מאוד מאמין בקבוצה שלי. עכשיו הגענו למשחק מכריע על כל הקופה, וצריך לבוא ולנצח".

כשאמרתי משוגעת התכוונתי לעובדה שאתם ניצחתם פעמיים בחוץ והם ניצחו את שני משחקי החוץ.

"אני מניח שלתסריט הזה אף אחד לא התכונן. אבל זה הפך את הסדרה לגדולה ומעניינת. זכורות לי סדרות עם הפתעות ומהפכים, אבל האמת היא שסדרה בה כל קבוצה מנצחת את היריבה שלה פעמיים אצלה בבית, לא זכורה לי".

כדי לעלות תצטרכו לשמור על המסורת הזאת.

"נכון, אבל אני לא חושב שיש השפעה למה שהיה עד עכשיו בסדרה על המשחק האחרון. המשחק החמישי הוא מכריע לשתי הקבוצות, ואני פחות אתייחס לסטטיסטיקה הזאת אלא יותר אשתדל להכין את הקבוצה שלי כמו שצריך".

מקצועית, מה המפתח לניצחון במשחק החמישי?

"המפתח הראשון והברור הוא הסגירה לריבאונד. הוכח שזה פקטור מרכזי בסדרה. תוסיף לזה את הירידה שלנו להגנה ותקבל את שני המפתחות העיקריים".

אחרי 7 מפגשים בין שתי הקבוצות השנה, יש עוד שפנים שאפשר לשלוף מהכובע?

"אנחנו לא שלפנו יותר מדי שפנים במהלך הסדרה. רוב הפעמים התמודדנו עם הכלים שיש לנו ועם השיטה שבה אנחנו רצים כל השנה. אם יהיו שפנים, אתה תראה במשחק ביום שישי".

מה ינצח את המשחק – הכדורסל או מי שיהיה יותר חזק בראש?

"ברור שמשחק כזה הוא בעיקר בפן המנטלי, אבל לא רק. ראינו במשחקים הקדומים שקבוצה שרצתה את המשחק יותר, היא גם זו שהשכילה לנצח. בסוף זה שילוב של שני הדברים, ומשחקים מהסוג הזה מוכרעים על הדברים הקטנים".

כמה תתאכזב במקרה שלא תצליחו לעשות את זה?

"אתאכזב מאוד. כולנו נהיה מאוד מאוכזבים כי אני חושב שיש לנו קבוצה טובה שמגיע לה לעלות ליגה, גם מבחינת חומר השחקנים וגם מבחינת הקבוצה שהפכנו להיות. אבל בספורט אין מגיע, צריך לבוא ולנצח עוד משחק אחד".

כמה תשמח במקרה שתצליחו לעשות את זה? "ואוו, אני לא יכול לתאר או להסביר את זה במילים".

בית הלחמי: "סדרה יוצאת דופן"

אריאל בית הלחמי: "הסדרה היא טובה ומעניינת. ידענו שזה לא ייגמר במעמד צד אחד, וזה הגיע עכשיו למשחק אחד מכריע. ברור שמדובר במשהו יוצא דופן שאני לא זוכר כמוהו, אבל זה מה שיפה בספורט שלנו, שהכל יכול לקרות. מחכים למשחק ביום שישי, נצטרך לקלוע סל אחד יותר מהם ולנצח. אולי נודיע לשחקנים שלנו שהמשחק עבר לקרית אתא, ואז הכל יהיה בסדר".