אחת מעבירות המס החמורות ביותר היא הגשה של חשבוניות פיקטיביות – המסייעות למגיש החשבוניות "לנפח" את ההוצאות שלו, ולשלם בדרך זו פחות מס על הכנסותיו. ברור כי התחמקות שכזו מלשלם את מלוא המס פוגעת בהכנסות המדינה – ולכן יתכן ויגזר מאסר בפועל על מי שהגיש חשבוניות פיקטיביות.

כלים
עו"ד רוני ליש, ליש-הבר עורכי דין
עו"ד רוני ליש, ליש-הבר עורכי דין

ישנן כמה סוגים של חשבוניות פיקטיביות – לדוגמא:

"חשבוניות מנופחות" - אשר מופקות עבור עבודה שאמנם בוצעה בפועל, אך במחיר גבוה יותר מהמחיר האמיתי ששולם בגין העבודה. חשבוניות כאלו מאפשרות למי שמפיק אותן להגדיל את סכום הוצאותיו באופן מלאכותי ולא על פי החוק, וכך לשלם פחות מס.

חשבונית פיקטיבית "קלאסית" - היא זו המופקת עבור שירות או מוצר שבכלל לא ניתנו, וזאת על מנת להקטין את חבות המס וזאת במצב שלמעשה לא בוצעה שום עסקה בפועל.

המדינה רואה את השימוש בחשבוניות פיקטיביות בחומרה רבה, ופעמים רבות מי שנתפס בעבירה זו ומורשע בגינה לא רק נידון למאסר בפועל, אלא מקבל גם עונש מאסר על תנאי וקנס כספי גבוה. ואולם, גם למי שנפתחה נגדו חקירה בנושא, ואפילו במקרים בהם הוגש כבר כתב אישום, יש דרכי פעולה אשר עו"ד מומחה בתחום ינהל באופן שיאפשר לו להמתיק את רוע הגזירה.

ישנם מקרים בהם נמליץ ללקוח לפתוח ב"הליך כופר" – שיאפשר ללקוח לשלם את המס שהוא חייב ויפטור אותו מהליכים פליליים. עם ניהול נכון ומקצועי של ההליך ועדת הכופר עשויה לקבל את הבקשה שלא לפתוח בהליך פלילי, ותסכים אף להפחית את סכום המס שדרשה מהלקוח לשלם ולא יוגש נגדו כתב אישום.

במקרים בהם נוכל להוכיח כי הלקוח כלל לא ידע שמדובר בחשבוניות פיקטיביות, כך למשל, במקרים בהם חשבוניות שניתנו לו עבור שירות או מוצר שאמנם סופקו לו, אך העסק שהפיק את החשבונית אינו זה שביצע את העבודה בפועל (שיטה הידועה כ"חשבונית זרה") נוכל לבקש מבית המשפט שיזכה את הנאשם זיכוי מוחלט.

הכותב הוא עורך דין רוני ליש יעמוד לרשותכם בכל שלבי החקירה, המעצר ולאורך המשפט ככל שיידרש. עו"ד ליש, הינו מומחה בתחום הפלילי, בפשיעה חמורה ובתעבורה, ממשרד עורכי הדין ליש-הבר ושות', טל' נייד: 054-979-4704