מוסדות התכנון מתעלמים מחוות הדעת על הסכנות ממפעל ההתפלה בגליל המערבי, התושבים יוצאים להפגנה בכביש 4

כלים

הוולנת"ע (הוועדה לנושאים תכנונים עקרוניים) החליטה לא לקבל את חוות הדעת של מטה המאבק של תושבי הגליל המערבי והמועצה האזורית מטה אשר וקיבלה החלטה להמשיך בהליך התכנון להקמת מפעל התפלה עצום ממדים בלב השטחים הפתוחים של הגליל המערבי.

ההחלטה מעוררת כעס עצום אצל תושבי האזור אשר יוצאים להפגנה גדולה נוספת בצומת רגבה ביום שלישי הקרוב בשעה 7:00 בבוקר. בהפגנה צפויים מאות משתתפים.

התושבים מוחים כבר תקופה ארוכה כנגד התוכנית המקודמת במוסדות התכנון. על פי חוות דעת מקצועיות שקיבלו התושבים ממומחים בעלי שם עולמי, מיקום המפעל הוא טעות קשה למשק המים. לטענת המומחים, המים המותפלים נדרשים במטרופולין חיפה ולא באזור הגליל המערבי. אין הגיון כלכלי ותכנוני בהקמת מפעל במרחק עשרות ק"מ מהמקום בו נדרשים המים.

הקמת מפעל התפלה בלב השטחים הפתוחים תוביל להקמת אזור תעשייה חדש שלצידו תחנת כח. על פי התוכניות, מדובר במפעל ההתפלה הגדול בישראל ומהגדולים בעולם כולו.

מטה הפעולה של תושבי הגליל המערבי מאחד בתוכו עשרות ישובים ואת המועצה האזורית מטה אשר. מטה הפעולה טוען מזה תקופה ארוכה כי רשות המים פועלת כנגד האינטרס הציבורי, אינה בוחנת חלופות טובות יותר הנמצאות באזורי תעשייה ומבקשת להקים את מפעל ההתפלה הרחק מהמקום בו נדרשים המים המותפלים.

לדברי ראשי מטה הפעולה: "מדובר באיוולת ואוזלת יד של הרשויות. אנו נחושים להביא לבחירת מיקום נכון למפעל המתוכנן. אין שום הצדקה להרוס אזור שלם רק בגלל החלטה אומללה של פקידים".

עוד הוסיפו במטה המאבק "אנו לא נגד מים מותפלים אך רשות המים משתמשת במצב הקשה של משק המים כתירוץ לבנייה מזורזת של מפעל במקום שגוי מבחינה סביבתית ותכנונית".

"התוכנית המקודמת היא הרסנית לאזור שלם, לשמורת הטבע הימית בשבי ציון שבה ישאבו את המים, לקילומטרים רבים של שדות חקלאיים בהם יונחו צינורות ענק ולשדות חקלאיים שיהפכו בין לילה לאזור תעשייה חדש. כל זה בלב אזור תיירותי וכפרי".

"למרות שהצענו מספר חלופות ראויות באזורי תעשייה קיימים, מסרבת רשות המים לדון בחלופות אלו מסיבות תמוהות. אנו נחושים להגן על האזור המיוחד של הגליל המערביולשמור על ייעודו כאזור תיירות כפרית וחקלאות משגשגת. זהו האינטרס האזורי והלאומי כאחד".