מפקחי רשות מקרקעי ישראל נערכים לפינויו של אלי כלפון, תושב ראשל"צ אשר פלש לדירה במבנה המיועד להריסה בשיכון המזרח בראשון לציון. כלפון נדרש לפנות את הקרקע, המיועדת לשיווק למגורים, לאחר שמפקחי הרשות הוציאו נגדו צו סילוק פולשים. נגד כלפון אף הוגשה תלונה למשטרה בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל

כלים
אלי כלפון מראשל"צ, אותר לאחרונה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל כאשר הוא פולש לדירה במבנה המיועד להריסה, על אדמות המדינה
אלי כלפון מראשל"צ, אותר לאחרונה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל כאשר הוא פולש לדירה במבנה המיועד להריסה, על אדמות המדינה

אלי כלפון מראשל"צ, אותר לאחרונה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל כאשר הוא פולש לדירה במבנה המיועד להריסה, על אדמות המדינה. כלפון פלש לדירה והחל להתגורר במקום ללא היתר ובניגוד לחוק.

פלישתו של כלפון מעכבת את הריסתו של המבנה אליו פלש, המיועד להריסה במטרה לפנות לשיווק למגורים מגרש בבעלות המדינה בשטח של כ-400 מ"ר בראשל"צ.

עם גילוי הפלישה הודיעו מפקחי הרשות לכלפון כי הוא עובר על החוק וכי עליו לפנות את הקרקע, ואף הוציאו נגדו צו סילוק פולשים המודיע לו כי עליו לפנות את הקרקע בתוך 30 יום ולא, יפונה על פי החוק.

במקביל, הגישו מפקחי רשות מקרקעי ישראל תלונה בתחנת משטרת ראשל"צ נגד כלפון. התלונה הוגשה בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה שנתיים מאסר בפועל.

כעת נערכים ברשות מקרקעי ישראל לפנות את כלפון מהקרקע בליווי המשטרה במידה וכלפון לא יפנה את הקרקע בהתאם להוראות, מאפשר החוק לנציגי המדינה לפנותו תוך שימוש בכוח סביר.

כמו כן, מפקחי הרשות הודיעו לכלפון כי אם לא יפנה את הקרקע כפי שהורו לו, נערכת רמ"י, בתיאום עם פרקליטות המדינה, להגיש נגדו תביעה כספית, בה יידרש לשלם רטרואקטיבית על דמי השימוש בקרקע ואף את עלויות הפינוי שייגרמו לקופת המדינה עקב פלישתו, לרבות שכר המפקחים והשוטרים ועלויות הציוד ההנדסי ששימש לפינוי הפלישה.

"מפקחי רשות מקרקעי ישראל פרוסים ברחבי הארץ ונתקלים רבות במקרים של מסיגי גבול המנסים לגזול את הקרקע הציבורית ותוקעים מקל בגלגלי המאמץ הלאומי להאצת קצב הבנייה למגורים. כלפון פלש למבנה המיועד להריסה בבעלות המדינה ובכך ביצע הסגת גבול, מעבר לכך הוא שוהה תוך סיכון עצמי במבנה ישן המסוכן לשהייה, ומונע את שיווק הקרקע שאמורה לספק פתרון מגורים עבור תושבים שומרי חוק. במידה וכלפון לא יתפנה מהשטח בעצמו, נגיע בליווי משטרה לפנותו והוא גם יהיה זה שיידרש לשלם מכיסו את עלויות הוצאות הפינוי", אומר עמיר גילת, מנהל מרחב מרכז בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.