מתוך דאגה לבני הנוער שמבלים ומטיילים ברחבי הישובים במועצה האזורית זבולון, חודשה זו השנה הרביעית ברציפות פעילותה של סיירת ההורים בנופית, במטרה לשמור ולסייע בצמצום התנהגויות סיכוניות של בני הנוער. הסיירת נקראת ע"ש עמוס כרמלי שהיה חלוץ בתחום

כלים
מפגש סיירת הורים בנופית. צילום- תום אלבו
מפגש סיירת הורים בנופית. צילום- תום אלבו

מפגש ההתנעה לפתיחת עונת סיירת ההורים בנופית, התקיים במסגרת שיתוף הפעולה בין הועד המקומי ביישוב נופית, המועצה האזורית זבולון, הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואגף מצילה במשרד לביטחון הפנים.

במסגרת המפגש, הוצגו מטרות הסיירת והיסטוריית הקמתה. המפגש, כלל הרצאה של אנתרופולוג וחוקר בתחומי נוער בסיכון, תמיר לאון, שהדגיש את החשיבות של סיירת הורים בכלל והמעורבות ההורית בפרט.

נושא מרכזי אשר עלה במפגש, הוא הנזק שעלול להיגרם ע"י הורה שיאפשר לילדיו לשתות אלכוהול בבית, כי הורה שאומר לילדיו שישתו רק בבית מגדיל את הסיכוי פי ארבע שהם ישתו גם מחוץ לבית. .

כמו כן, צוין במפגש כי, בשנים האחרונות ניתן לראות את החשיבות של איכות הקשרים הבין אישיים ככלי ניבוי לאושר בקרב בני אדם. הילדים היום בשנת 2016 , פחות מדברים על רגשות ומתקשים להבין איך נראית פגיעה באדם במרחב הפיזי ולכן, יש לאמן אותם לכך וניתן לעשות זאת על ידי מעורבות רבה יותר ויצירת מרחב מאפשר.

בנוסף, נאמר במפגש כי, תקופת חופשת הקיץ הארוכה, הינה תקופה מבלבלת שאין בה מסגרת פורמאלית, ולכן יש ליצור בעבור הילדים את הגבולות על ידי בניית סדר יום, חוגים, תכנית מובנית לחופש ועוד.