לאחר שהוקם באופן בלתי חוקי על אדמות מדינה, שנועדו לחקלאות, פתחה רשות מקרקעי ישראל בהליכים משפטיים לפינוי גן הארועים המוכר בשמות "קאסה דל סול" ו"בית בכפר" במושב גנות

כלים
גן הארועים המוכר בשמות "קאסה דל סול" ו"בית בכפר" במושב גנות
גן הארועים המוכר בשמות "קאסה דל סול" ו"בית בכפר" במושב גנות

לאחרונה החל לפעול במשק 36 במושב גנות במרכז הארץ גן אירועים חדש בשם "בית בכפר" אשר החליף גן אירועים בשם "קאסה דל סול" שפעל באותו מקום שנים רבות, כל זאת ללא היתרים וללא רישיון כדין.

גן האירועים מופעל על ידי חבר אגודה במושב גנות. הקרקע עליה ניצב הגן שימשה במקור כאורוות סוסים, שעם הזמן הפכה האורווה למבנה המשמש את גן האירועים. השטח החקלאי הסמוך לארווה הפך להיות החצר העיקרית המשמשת את הגן, שכיום שטחו הכולל הוא 4,700 מ"ר והוא מופעל בסמוך לבתי המגורים של נחלות המושב.

הפעלת גני אירועים על קרקע חקלאית ב"חלקות א" בנחלות במושבים היא הפרה של ייעוד הקרקע שאיננה יכולה לקבל אישור הרשויות. הפעלת גני אירועים בלתי חוקיים היא עבירה על החוק שמציבה את מזמיני האירועים בסיכון רב של סגירת הגן טרם מועד האירוע.

גן קאסה דל סול הופיע שנים ברשימת גני האירועים ללא היתר שמפרסמת היחידה הארצית לפיקוח על התיכנון והבניה שבמשרד האוצר (לשעבר במשרד הפנים), ולאחרונה גם גן "בית בכפר" הוכנס לרשימה זו, הבאה להזהיר את הציבור מפני התקשרות עם גן אירועים ללא היתר כדין, אשר עלול להיסגר על ידי הרשויות טרם מועד האירוע המתוכנן על ידי המזמין, ולהעמיד את המזמין בפני עוגמת נפש רבה.

למרות האזהרות ופעולות האכיפה שננקטו נגד בעל הנחלה, נמנעו בני המשפחה המתגוררים בנחלה מלפנות את גן הארועים מהקרקע ולהחזיר אותה לשימושה החוקי כקרקע חקלאית, והמשיכו להפעיל במקום גן אירועים בניגוד לחוק.

בעקבות זאת הגישה רשות מקרקעי ישראל, תביעה לבית משפט השלום בפתח תקוה, בה נדרשו הן בעל הנחלה והן האגודה לפנות את גן הארועים הבלתי חוקי מהשטח.

"מדובר בבעל נחלה שמודע היטב להפרות שמתקיימות בשטח הנחלה שלו שנים רבות. גם כאשר נסגר גן אירועים אחד הקים תחתיו גן חדש, אף הוא לא חוקי, במטרה לעשות רווחים כספיים שלא כדין וללא אישור בעלי הקרקע, ועל כך הוא צפוי לשלם קנסות ודמי שימוש למדינה. אנו קוראים לציבור להיזהר טרם בחירת גן אירועים, וביצוע תשלומים ולוודא היטב שמדובר במקום חוקי הפועל בהיתר כדי שלא ישימו כספם על קרן הצבי וכדי להימנע ממפח נפש שיגרם מביטול הארוע עקב סגירת גן הארועים." אמר שי קרפ, סגן מנהל חטיבת השמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.