אין בתקציב הזה מנועי צמיחה, חזון, כיוון ברור או בשורה לאזרחי ישראל. מדובר באוסף סעיפים שמטרתם לסגור בור תקציבי שנוצר עקב בזבוז כספים בין מפלגות הקואליציה בצורה מגזרית. נאבק בו כשיגיע לוועדת הכספים ואין לי ספק שנצליח לשנות בו סעיפים רבים.

כלים
ח"כ מיקי לוי (יש עתיד). צילום: אלעד גוטמן
ח"כ מיקי לוי (יש עתיד). צילום: אלעד גוטמן

"גזירות כחלון הם פרי הבאושים של הליכה לתקציב דו שנתי והבור התקציבי שיצר מאז הבחירות. בשנה וחצי האחרונות חילק כחלון מיליארדי שקלים בין המפלגות בצורה מגזרית והיום אזרחי ישראל משלמים את המחיר ונדרשים לכסות את הבור. פיצויי פיטורין, עליית מחירי השכירות והקפאת השכר במגזר הציבורי הם רק ההתחלה. והיות ולא ניתן לחזות שנתיים וחצי קדימה נתונים כלכליים בסיסיים כמו אחוז צמיחה, אבטלה, גירעון, גביית מיסים או את השפעתם של משברים שונים, ברור כי אנו צועדים לעבר קטסטרופה כלכלית.

כשקוראים את סעיפי התקציב וחוק ההסדרים, לא ברור לאן מנסה שר האוצר כחלון להוביל את המשק. מצד אחד הוא מוריד את מס ההכנסה כדי להגדיל את הצריכה הפרטית אך מנגד הוא מכניס את היד עמוק לכיסם של האזרחים בשורה של העלאות מס ומבצע קיצוץ רוחבי של 2% בכל משרדי הממשלה, דבר שיפגע בשירותים הציבוריים לאזרח.במקביל בזמן שהייצוא והצמיחה נמצאים בנפילה חופשית, הוא איננו מכניס בתקציב מנועי צמיחה ואף מקצץ 100 מליון שח מההשכלה הגבוהה אחד ממנועי הצמיחה החשובים במשק.

זהו תקציב הישרדותי, מבולבל, ללא כיוון, ללא חזון וללא בשורה לאזרחי ישראל שיוביל לפגיעה במשק. כאשר יגיע לוועדת הכספים אנחנו נלחם בו ואין לי ספק שנצליח לשנות סעיפים רבים בתוכו.

הכותב הוא ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) סגן שר האוצר לשעבר וחבר ועדת הכספים של הכנסת