באחד הקטעים היותר ידועים ממופעי הסטנד-אפ שלו, הקומיקאי הפופולרי לואי סי.קיי. מספר על טיסה שהיה בה, אשר הציעה לנוסעיה חיבור אלחוטי לאינטרנט, ומתאר כיצד אחד הנוסעים בטיסה זעם על העובדה שהמכשיר שלו לא מצליח להתחבר לרשת. סי. קיי. מלגלג על רמת הפינוק המדהימה שהגענו אליה, כאשר גם כאשר מעניקים לנו שירות לא ייאמן כגון חיבור לאינטרנט בזמן טיסה, העיכוב הקטן ביותר יכול לגרום לנו להפוך לזועמים וחסרי סבלנות.

כלים

סיפור זה הוא משל לקדמה הטכנולוגית שאנחנו נוטים לקחת כמובן מאליו. האם אתם זוכרים כמה אטי היה החיבור לאינטרנט לפני כשני עשורים? היום אנחנו מצקצקים בלשוננו אם לאתר אינטרנט לוקח יותר משנייה לעלות. אין ספק שאחד הפיתוחים החשובים ביותר של האינטרנט הוא המהירות בה הוא יכול להגיע לכל מקום. בעידן בו זמן שווה כסף, ואנחנו רוצים לקבל הכל עכשיו ומייד, לא מפליא שאנשים רבים בוחרים את חבילת האינטרנט שלהם לפי המהירות שלה.

אך האם יש להתחשב רק במהירות? ובכלל, איך בוחרים את חבילת האינטרנט הכי מתאימה? להלן מספר פרמטרים שיעזרו לכם להחליט.

מהירות

כבר ציינו את האובססיה למהירות של משתמשי האינטרנט במאה ה-21, ועל כן, לא מפליא שאחד הפרמטרים המשמעותיים ביותר עבור צרכני אינטרנט הוא מהירות הגלישה. חבילת אינטרנט 100 מגה תיראה לפיכך מאד אטרקטיבית, אך לא תמיד המהירות המוצעת היא זאת שתהיה לכם בפועל. דרך פשוטה לבדוק זאת היא ביצוע בדיקת מהירות גלישה. מהן הסיבות לכך? ראשית, עקב בעיות בתשתיות בחלק מהמקומות בארץ, יתכן שתשתית האינטרנט אצלכם לא תוכל להתמודד עם מהירות כזו והמהירות בפועל תהיה נמוכה יותר. בנוסף, אם יש כמה מחשבים שמחוברים לרשת הביתית, מהירות הגלישה לכל אחד מהם פוחתת. כך שלעתים קרובות יכול לצאת משתלם יותר ללכת על מהירות נמוכה יותר.

עלות

הישראלי הממוצע תמיד נמצא במירוץ אחרי חבילת האינטרנט הזולה ביותר שנותנת את התמורה הטובה ביותר. בשוק התחרותי של היום, מומלץ תמיד לעשות סקר שוק בין החברות השונות ולהשוות מה כל אחת נותנת ביחס למחיר. בנוסף, גם לאחר שרוכשים חבילה, מדי כמה חודשים מומלץ לחזור על סקר השוק – בדרך כלל יהיה ניתן למצוא חבילה משתלמת יותר, ולעבור מחברה לחברה זה לא תהליך מסובך.

שירות

שירות היא עניין חשוב מאין כמוהו, אך לרוב אנחנו נוכחים בכך רק כאשר אנחנו נתקלים במשבר עם האינטרנט הביתי.לא חסרים מקרים של חברות שסירבו לנתק משתמשים, העלו את התשלום החודשי בלי לעדכן את הלקוחות, והשאירו אנשים להמתין על הקו במשך שעות. החברות עצמן תמיד יפליגו בשבחים על השירות שלהם, ולכן לא מומלץ להסתמך על כך אלא להיוועץ בחברים ובני משפחה על השירות שקיבלו מהחברות השונות. אז מה חשוב לבדוק? ששירותי התמיכה פועלים 24/7, שיש טכנאים זמינים בכל הארץ, שאתר האינטרנט של החברה מאפשר לבצע הרבה פעולות באופן עצמאי, שיש הרבה סניפים ומרכזי שירות בפריסה ארצית ושהשירות הטלפוני הוא מהיר ונוח לשימוש.

לסיכום, איזון מוצלח של שלושת הפרמטרים שלעיל לרוב יספק לכם בסיס טוב להחליט באיזו חבילת אינטרנט לבחור.