פסטיבל הקולנוע החברתי ה-2 בלוד - ארבעה ימים של סרטים חדשים ישראלים וזרים, סיורים, סדנאות, מפגשים עם יוצרים ופעילים חברתיים והפנינג לילדים לא תשלום. ימים שלישי – שישי, 20-23 בספטמבר בלוד. מחיר כרטיס לסרט: 10 שקל בלבד

כלים
פסטיבל הקולנוע החברתי ה-2 בלוד
פסטיבל הקולנוע החברתי ה-2 בלוד

פסטיבל הקולנוע החברתי ה-2 יערך במתכונת מורחבת במשך ארבעה ימים (20-23 בספטמבר) בעיר לוד עם הקרנות של סרטים חדשים, עלילתיים ותיעודיים, ישראלים וזרים, סיורים, סדנאות ומפגשים עם יוצרים ופעילים חברתיים. הפסטיבל נערך ביוזמה של מרכז הצעירים בלוד ונועד לתת זרקור לנושאים חברתיים שנדחקים לרוב לשוליים: סולידריות חברתית, הקשיים של מהגרים קיימות וסביבה, רפואה ציבורית, נוער בסיכון, יחס לשונה ועוד.

כדי לאפשר לכולם להנות מסרטי הפסטיבל יעמוד מחיר הכרטיס על 10 שקל בלבד לסרט וחלק מהפעילויות תהינה בכניסה חופשית.

בערב הפתיחה ביום שלישי יתקיים אירוע חגיגי שבמרכזו הקרנת טרום בכורה של הסרט "ישמח חתני". לפני כן, בשעות אחר הצהריים תהיה אפשרות לילדים ולהוריהם להנות מהפנינג ללא תשלום עם מתנפחים, פינות ישיבה, דוכן פופקורן והקרנת סרט אנימציה.

בין סרטי הפסטיבל: "דם צרפתי" שמספר על גלוח ראש גזען ששינה את דעותיו, "מדינת ג'ונס החופשית" - סיפורו האמיתי של לוחם חופש שנאבק בעבדות בארה"ב הסרט "מאמינים במשטרה", המעודד גיוס שוטרים מהציונית הדתית כולל מפגש עם היוצר, "עיר בעין הסערה" סרט שמתאר את מורכבות החיים בעיר מעורבת וג'נקשן 48 על אומן צעיר ערבי ומאבקו לקבל הכרה, הסרט "עניינים שבלב" הפיתוי של רופאים לפנות לרופאה פרטית ומאבק של רופא אחד להחיות את הרפואה הציבורית, הסרט "העול" שיוקרן לראשונה בישראל ! על כך שצבא ארה"ב הפך להיות חלוץ בתחום האנרגיות החלופיות, "חוליגנית" על פעילי המחאה בסין והמחיר שהם משלמים כולל חטיפות ילדים, "שיר ידידות" על רבי דוד בוזגלו מגדולי הפייטנים ומאבקו לקבל הכרה ע"י הממסד, "החולמים מבבילון" על להקת צעירים יוצאי בריה"מ לשעבר שמנסים לזכות באליפות העולם בבריק דאנס, "מי את" סרט שמוקרן לנשים בלבד ומתאים לציבור החרדי, "מאנה" סרט דובר אמהרית ומוקרן באופן בלעדי בפסטיבל הקולנוע בלוד.

בימי הפסטיבל תערך תחרות "הולילוד" של סרטי נוער מקומיים שנכתבו וצולמו על ידי קבוצות בני נוער שונות בעיר של יהודים וערבים, עולים וותיקים אשר מספרים את סיפורם האישי והקבוצתי בעיר לוד. כן יערך טקס מתן הערכה והוקרה לפעילים חברתיים מובילים בישראל בתחומים חברתיים מגוונים ממאבק ביוקר המחיה ועד לעידוד שירות משמעותי בצה"ל ומאבק באלימות כלפי נשים מהחברה הערבית. הפסטיבל ינעל במפגש עם מייסדי "תור הזהב" תנועת תרבות מזרחית איכותית ובועטת, רועי חסן אופיר טובול וכרמן אלמקייס והופעה חגיגית של ההרכב למוזיקה אתנית מטרוז'.

פסטיבל הקולנוע החברתי נערך ביוזמת התחנה – מרכז הצעירים של לוד, שרתמו לשיתוף פעולה את עיריית לוד, מפעל הפיס שנותן את חסותו, הקרן לפיתוח לוד, פסטיבל הקולנוע ירושלים,ג'וינט ישראל, בנק מזרחי טפחות והתאחדות הסטודנטים הארצית.

סרטי הפסטיבל יוקרנו בארבעה אתרים: היכל התרבות, מרכז הצעירים "התחנה", מתנ"ס דנבר ובחאן חילו תחת כיפת השמים.

מחיר כרטיס לסרט: 10 שקל. הזמנת כרטיסים בטל: 08-9153343

תוכניה מלאה ועדכונים בעמוד הפייסבוק "פסטיבל הקולנוע החברתי בלוד"