במהלך שנות חייו, קיבל דוד בן-גוריון מתנות רבות ומגוונות. אבל מי שבאמת הכיר את האדם, יודע לספר שהמתנה שהוא הכי אהב לקבל היא דווקא ברכות ומכתבים. המילה הכתובה משכה וסקרנה את בן-גוריון הרבה יותר מכל מתנה אחרת, לא משנה עד כמה מקורית או יוקרתית היא הייתה.

כלים

גם מבין שלל המכתבים שהיה מקבל על בסיס יומי, המכתבים האהובים עליו היו אלה שקיבל מילדים. אותם הוא תמיד היה קורא ראשונים, ולהם גם הגיב ראשונים.

בחודש אוקטובר, יציינו בצריף בן-גוריון בשדה בוקר את יום הולדתו ה-130 של ראש הממשלה הראשון של ישראל, ואיזו דרך טובה יותר לציין את המאורע מאשר לבקש מהילדים המגיעים לצריף להמשיך ולהעניק את המתנה האהובה עליו.

במהלך ימי חול המועד סוכות, 18-20.10, בין השעות 10:00-14:00, כל הילדים (וגם המבוגרים מוזמנים) יוכלו לכתוב או לצייר ברכות משלהם לבן-גוריון. כל הברכות יתלו לאחר מכן שלאחר לתצוגה בסוכה שתוקם בצריף.

גם בתקופה שבה חזר בן-גוריון לממשלה, ובילה את רוב זמנו בת"א, את ימי ההולדת שלו תמיד הקפיד לחגוג בשדה בוקר, שאותו ראה כביתו האמיתי.

ביום ד' 19.10, בשעה 19:30, תערך מסיבת יום הולדת לכבוד בן-גוריון, שתתקיים כמובן בביתו האמיתי. האירוע יכלול הקרנה מיוחדת של הסרט "בן-גוריון אפילוג", בבימוי יריב מוזר, והפקה של יעל פרלוב.

מדובר בסרט תיעודי מיוחד, שבמרכזו ראיון מצולם שמעולם לא הוקרן עם דוד בן-גוריון. בעשור האחרון לחייו בן- גוריון היה מחוץ למערכת הפוליטית, ושהה בביתו בשדה בוקר, שם התבונן מבחוץ על היישוב והמדינה, ערך לעצמו חשבון נפש והביע דעתו על המתרחש סביבו ועל עתיד האומה.

לאחר הקרנת הסרט, תוגש עוגת ענק, ועליה 130 נרות. כל האורחים יתכבדו כמובן בעוגה, ויחגגו את יום ההולדת העגול באופן הכי מתוק שיש.

מחיר כניסה: 30 ₪ לאדם.

להזמנת כרטיסים למסיבת יום ההולדת: ; 08-6560469

כמובן שבמהלך החגיגות יהיה ניתן גם לסייר בחדרי הצריף, שהוא ביתו המקורי דוד בן-גוריון.

בצוואתו ביקש להשאיר את ביתו כפי שהיה, ועד היום ניתן לראות את הצניעות הרבה בה הוא חי, ואף אירח אישים וראשי מדינות במשך 20 השנים בהם חי במקום, עד למותו בשנת 1973.

כיום משמש הצריף כאתר מורשת מודרני ברמה בינלאומית, שבו מוזמנים המבקרים להציץ אל חייו הפרטיים של ראש הממשלה הראשון של ישראל.

בין החדרים נמצאים חדרי השינה הנפרדים, המטבח הצנוע שבו תלתה פולה את התפריט היומי של בעלה, וחדר העבודה המרשים ובו למעלה מ-5,000 ספרים (המהווים רק רבע מספריו של בן-גוריון) במגוון רחב של נושאים כמו יהדות ותנ"ך, פילוסופיה, היסטוריה וגיאוגרפיה, צבא וביטחון ועוד. בחדר העבודה כתב את ספריו ומאמריו הרבים, וכן את זיכרונותיו, אותם ייעד לדור הצעיר של ישראל.

שעות פתיחה: ראשון עד חמישי 8:30-16:00, שישי וערבי חג 8:30-14:00, שבת 10:00-16:00

יש להגיע עד שעה לפני הסגירה.

מחיר: 15 ₪ לילד (עד גיל 18) 20 ₪ למבוגר

לפרטים נוספים בטלפון 08-6560469