גרעין ראשון בצפון הארץ של מתנדבי שרות לאומי לליווי של נוער גאה הגרעין הוקם במתכונת של פעילות דומה שנערכת בבאר שבע בהצלחה ויסייע לפעילות איגי – ארגון נוער גאה עמותת שלומית לשרות לאומי ואזרחי בשיתוף ארגון הנוער "איגי" הקימו גרעין ראשון בצפון הארץ לליווי של נוער גאה בעיר עפולה.

כלים

המתנדבים יעסקו בשעות היום בהוראה וסיוע במוסדות חינוך בצפון ואת שעות אחר הצהריים יקדישו לפעילויות עם נוער גאה. הקומונה בעפולה הוקמה במתכונת שעמותת שלומית וארגון איגי מפעילים בבאר שבע, זו השנה השנייה ואשר זכתה להצלחה רבה. מנכ"ל עמותת שלומית, ארנה קוטלר, אמרה שהרחבת הפעילות היא חלק מהחשיבות הרבה של מתן תמיכה רחבה לבני נוער להט"ב שחלקם נמצאים בהתלבטויות שונות לגבי עצמם ודרכם ושמחים לליווי ואוזן קשבת. בשנים האחרונות חלה קפיצת מדרגה במודעות ובפתיחות של רוב שכבות האוכלוסיה לקהילה הגאה, אבל ישנם עדיין מקרים לא מעטים בהם בני נוער מוצאים עצמם בסיטואציה מורכבת מול בני משפחתם, החברים והקהילה ואנחנו כאן כדי לסייע להם.

הקומונה מצטרפת לפעילות חדשה וראשונה מסוגה של עמותת שלומית בתחום הלהט"ב בשם "נחשול טראנס" שמאפשרת לטרנסג'נדרים לתרום למדינה בהתנדבות לשרות לאומי. בתוכנית משתתפים 15 צעירים וצעירות המשתלבים בהתנדבות בקהילה. ניהול התוכנית מורכב מאחר ומדובר בצעירים שהתנתקו ממשפחותיהם על רקע הגדרת מיניותם ותהליכי שינוי המין שחלקם עוברים. המשתתפים מתגוררים בשתי דירות שרות שמיקומם נשמר בחשאיות בשל המורכבות גם מול בני משפחתם. כחלק מהתוכנית הם מקבלים ליווי ותמיכה בסיוע של עמותת עלם בתהליכי השינוי שהם עוברים, קבלה עצמית וגיבוש הזהות וכן מפגשים קבוצתיים לדיון בבעיות המשותפות.

עמותת שלומית מפעילה אלפי מתנדבים בשרות לאומי ואזרחי בעלי פטור משירות צבאי. העמותה מציעה מגוון רחב של פתרונות לצעירים וצעירות חילוניים שאינם מגויסים לצה"ל מטעמים רפואיים ולצעירים אחרים עם מוגבלויות שונות, צעירים בסיכון, כמו גם לבנות מסורתיות ודתיות ולמתנדבים בני החברה הערבית והדרוזית. הצעירים משרתים במגוון תפקידים במערכות החינוך, הרווחה, הבריאות, קליטת עליה, הדרכה, חירום וביטחון פנים, אזרחים ותיקים ומגוון תפקידים נוספים.