החגים ממש מעבר לפינה ועם כל האהבה שלכם למשפחה המורחבת, אתם רוצים להתאוורר קצת, לשטוף את העיניים ולשמוע שפה זרה באוזניים.

כלים

טיסות לחו"ל – זאת התשובה. בין אם תחליטו לפספס את כל ארוחות החג או לטוס אחרי ראש השנה ולחזור לקראת סוכות, תקופת החגים היא תקופה מצוינת לנפוש בחו"ל: הלחץ של הקיץ באתרי התיירות יורד, ומזג האוויר נהיה נעים יותר.

השאלה הגדולה היא, לאן לטוס? כבר חרשתם את כל המקומות המוכרים: פריז, רומא, לונדון, אמסטרדם, טורקיה ואיי יוון, ואפילו בארצות הברית כבר ביקרתם. לכן, השנה יש לכם הזדמנות מצוינת לבקר ביעדים קצת פחות מוכרים – אבל לא פחות מעניינים. לפניכם כמה הצעות לתכנן טיסות לחו"ל ליעדים לא פחות אטרקטיביים ומיוחדים .

לובליאנה

על לובליאנה שמעתם? הדבר הראשון שעליכם לדעת על העיר הקסומה הזאת הוא שהיא בירת סלובניה. לובליאנה היא עיר תרבותית ויפהפיה, המצטיינת בשילוב של ישן וחדש: לצד טירות מרהיבות מימי הביניים ומבנים מתקופת הבארוק, יש בה גם חיי לילה תוססים, חנויות של מיטב המותגים ולא פחות מ-50 אלף סטודנטים.

לובליאנה היא עיר נפלאה לשוחרי האמנות: יש בה עשרות מוזאונים וגלריות מכל הסוגים, ארבע תזמורות ויותר מעשר להקות תיאטרון. חובבי הקולינריה ייהנו גם הם, שכן סלובניה מהווה נקודת מפגש בין איטליה, אוסטריה, הונגריה ומדינות יוגוסלביה לשעבר, מה שהופך אותה לעשירה במטעמים המושפעים ממגוון תרבויות.

ליסבון

ליסבון בירת פורטוגל היא עיר רבת הוד ועשירה בהיסטוריה, ממנה יכול להנות כל אחד. לצד טירות, כנסיות ומנזרים עתיקים, יש בה מוזיאונים מרתקים, ארכיטקטורה מרהיבה, חנויות אופנה, חיי לילה ועוד. האזור המפורסם ביותר בליסבון הוא רובע בלם, המסמל את פורטוגל הקולוניאלית שהוציאה מקרבה מגלי ארצות רבים, והאטרקציות בו כוללות את כיכר האימפריה המרשימה, את פסל מגלי הארצות ואת מגדל בלם העטור בצריחים הצופה אל שפך הנהר. מומלץ במיוחד לתור את סמטאות העיר הציוריות, המצטיינות במבנים צבעוניים ובאווירה ים תיכונית.

מינכן

הרבה פעמים כשמדברים על חופשה בגרמניה חושבים על ברלין, אבל גם מינכן היא עיר שפשוט אסור לפספס. מלבד האירוע המפורסם שכבר זכה למחוות ברחבי העולם – פסטיבל הבירה אוקטוברפסט – מינכן מציעה עוד לא מעט אטרקציות. היא משופעת במבנים מרהיבים בסגנונות הרוקוקו והבארוק, מגדל פעמונים היסטורי עם דמויות שנעות בו מספר פעמים ביום, פארקים עצומים, כיכרות יפהפיות, קתדרלות, מוזיאונים מרתקים כמו מוזיאון הצעצועים ומוזיאון רסידנס המציג יצירות אמנות ועתיקות, וכן שווקים תוססים וטירות יפהפיות. יתרון בולט של מיכן הוא שהיא סמוכה לגבולות של גרמניה עם צ'כיה, אוסטריה ושוויץ, כך שניתן להמשיך ממנה בקלות ליעדים נוספים.

מילאנו

אף אחד לא יערער על כך שבאיטליה יש יעדים רבים שמומלץ לטייל בהם, אך חוץ מרומא, ונציה, פירנצה, טוסקנה ונפולי, יש עיר אחת ומיוחדת ששווה לטוס עד אליה כדי לנפוש בה. מדובר במילאנו, עיר מרתקת של אופנה ותרבות, שיש לה ניחוח אלגנטי וקוסמופוליטי ייחודי. במילאנו כדאי במיוחד לבקר בכנסיית הדואומו העצומה שמצטיינת בסגנון גותי מלא הוד, בית האופרה לה סקאלה, רובע בררה האורבני השופע בבוטיקים, גלריות ומועדוני לילה, רובע נבילי הבנוי על תעלות ומצודת קסטלו ספורצסקו, שבה מוזיאונים נפלאים של אמנות וגנים ירוקים ופסטורליים.