"ישראל נותרה מאחור במאמץ העולמי, אך עוד לא מאוחר לחולל את המפנה", הוסיפו בארגון הסביבה קרדיט צילום: גרינפיס בארגון הסביבה גרינפיס ישראל בירכו על אשרור הסכם פריז: "בזמן שטמפרטורת כדור הארץ נסקה לשיא ב- 115 אלף השנים האחרונות, ייכנס הסכם האקלים לתוקף.

כלים
פעילי גרינפיס מקדמים אנרגיה סולארית. צילום: גרינפיס
פעילי גרינפיס מקדמים אנרגיה סולארית. צילום: גרינפיס

זוהי הוכחה שהסכם פריז לא היה עסקה חד-פעמית, אלא התחייבות ארוכת טווח והכרזה על סוף עידן האנרגיות המלוכלכות. מנהיגי המדינות – בהן ישראל – למעשה התחייבו באופן פומבי להיאבק בשינויי האקלים באמצעות מעבר מפחם, מנפט ומגז לעידן חדש של אנרגיות מתחדשות ונקיות".

"שינויי האקלים ניכרים מתמיד ונאמדים בנזק מצטבר של טריליוני דולרים. הקוטב הגיע לשפל חסר תקדים, טמפרטורת הים קפצה והצפות וסופות מתרגשות עלינו. התשובה לשינויי האקלים היא המהפכה של המאה הנוכחית, מהפכת האנרגיות המתחדשות, ועל המדינות לממש בהקדם את מרכיבי ההסכם ולהניח את התשתית ליעדים שאפתניים".

בגרינפיס מתחו ביקורת כי "לצערנו ישראל נותרה מאחור במאמץ העולמי, והיעדים שנקבעו לצמצום פליטות גזי החממה הם מהנמוכים במדינות ה- OECD. עוד לא מאוחר לחולל את המפנה: עם שילוב של חדשנות טכנולוגית ושמש שופעת, הובלת מהפכת האנרגיות המתחדשות חייבת להפוך ליעד לאומי".

עוד הוסיפו בגרינפיס "המדינות העשירות נדרשות להעניק תמיכה למדינות המוחלשות ולכלכלות המתפתחות, וזאת כדי להבטיח שנעמוד במשימה להשאיר את כדור הארץ בגבולות בטוחים".

-- ביחד עם שותפים נוספים, מוביל ארגון הסביבה גרינפיס מזה שנים את המאבק הגלובלי בשינויי האקלים. הארגון הפועל ביותר מ- 50 מדינות, מתמקד בארץ בקידום אנרגיה סולארית. בשנה האחרונה היה מעורב גרינפיס בהסרת החסמים על אנרגיות מתחדשות (מס הכנסה, מע"מ וארנונה) והוביל את המאבק לסגירת התחנה הפחמית בחדרה – עליה הכריז לאחרונה שר האנרגיה שטייניץ.