בצהרי היום (שישי) נערכה השקת עונת 2016/17 של הליגה הלאומית עם אירוע מיוחד ומסיבת עיתונאים בהנחיית ניב זהבי. האירוע נערך באווניו באייפורט סיטי וציין בין היתר את כניסתו של עוגן יוחננוב לתפקיד יו"ר מנהלת הליגה החדש.

צילום: ספי מגריזו
צילום: ספי מגריזו

יו"ר מנהלת הליגה החדש עוגן יוחננוב אמר: "היום הליגה הלאומית בכדורסל פותחת דף חדש וכל קבוצה צריכה לעשות את חשבון הנפש של ראש השנה אל מול עצמה, היא צריכה לעשות הכל כדי להפוך לטובה, מקצועית ואטרקטיבית יותר. אחד מהאתגרים הגדולים שלנו הוא הגדלת מספר הצופים, אנחנו צריכים לעשות הכל כדי שזה יקרה, תפקידנו הוא לספק לקבוצות את הכלים הטובים ביותר כדי להצליח. אני מודע שנכנסתי לתפקיד מעניין ומאתגר אבל אני לא פוחד מאתגרים, אני שמח לקחת לקחת חלק בעיצובה של הליגה ומתכוון לעשות כל מה שאפשר כדי שזה יקרה. המטרות כבר סומנו ועכשיו צריך למצוא את הדרך הטובה כדי להשיגם. עלינו להעמיק את הקשר עם הקהילה ולפעול עבור בני הנוער והילדים. הם העתיד של הענף ושל כל המדינה. אין ספק שכדי להצליח בכל המשימות יש צורך בתקציב נוסף, רק זה יכול להביא להגברת התחרותיות, גם לנו יהיו חסויות וניתן מענה לצורך הזה. המתקנים שלנו הם חלון הראווה שלנו, השקעה תקציב נכונה תביא לפיתוח התשתיות וכך בין היתר ניתן יהיה להנגיש את הענף לצעירים. אי אפשר להשיג את המטרות האלו לבד, רק יחד נוכל להגשים את הכל ורק יחד נוכל להפוך את הליגה לטובה ואטרקטיבית יותר. המנהלת תהיה פה גם בשבילכם".

לאחר דברים העניק יוחננוב מגן הוקרה ליו"ר הליגה היוצא משה קליסקי על תרומתו לענף ולליגה ב-4 השנים האחרונות בהם שימש בתפקיד.

משה קליסקי: "רוב הקהל פה לא זוכר איך הליגה הזו היתה נראית לפני 5 שנים. בזכות יושבי הראש של הקבוצות והקימו את המנהלת הצעדנו את הליגה הזו דרך קדימה ממש שנות אור לעומת מה שהיה כאן. לעוגן יש הרבה עבודה והרבה מה לעשות, אם הליגה תצליח להביא משאבים נוספים ותקציבים נוספים היא תוכל להשתפר ולצעוד קדימה גם ברמת העניין. דרך העבודה לא קלה ואני תמיד אעמוד לרשות הליגה, אני אוהב את הליגה ונקשרתי אליה ואתם תראו אותי מדי שבוע במגרשים כצופה וכאורח ואני מקווה שבעתיד אוכל להשתלב בתפקיד כלשהו על מנת להמשיך בתרומה ובפעילות. בהצלחה לכל הקבוצות ותודה לכל יושבי הראש שעבדו איתי ותודה לאיציק דבש על העבודה המשותפת".

יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי אמר: "אני מבקש להודות לצוות הקודם של הליגה הלאומית משה קליסקי ואיציק דבש ואני בטוח שהם ימשיכו לתרום לענף בדרכים שונות. אני מברך את עוגן יוחננוב יו"ר הליגה החדש ואני בטוח שהוא יעזור לנו לקדם את הכדורסל. יש באיגוד הכדורסל 2320 קבוצות וזה הענף הכי גדול ביום במדינה והוא גם הכי מצליח בזירה הבינלאומית. אני רוצה לאחל לכולנו שנדע לנהל את הכדורסל בצורה נבונה, נגדל את דור העתיד, נביא את הכדורסל לכל המדינה ושכמה שיותר ילדים יעסקו בספורט".

במהלך הטקס הוענק מגן הוקרה של מנהלת הליגה הלאומית לשחקן עמית תמיר על שנים של משחק בליגה הלאומית: "היתה תקופה שכבר לא זכרתי למה אהבתי כדורסל ואני רוצה להודות לעירוני ר"ג שהחזירה לי את האהבה לכדורסל. הליגה הזו כיפית ותחרותית, ניסיתי להביא את עירוני ר"ג לליגת העל אבל לא הצלחנו אבל נהננו מאד מהדרך".

ח"כ נאווה בוקר אמרה: "אני שמחה להיות פה, יש חשיבות גדולה לספורט והמודעות וההשקעה בו מתעצמת עם השנים, לא רק ברמה הלאומית אלא גם ברמה המוניציפלית. לספורט יש השפעה עצומה על החיים שלנו, גם ברמה הגופנית אבל גם ברמה התרבותית. הספורט הוא גם כלי לחינוך והוא מפתח ערכים חשובים כמו חברות, צוות, אהבה לזולת והשגיות. לליגה הלאומית יש את החשיבות הרבה ביותר, כי היא נגישה וזמינה יותר לציבור ולנוער. כל מי שמדבר על צמצום פערים וחיזוק הפריפריה חייב לסייע לליגה הזאת ולקבוצות המשחקות בה, ואני אשמח לסייע בכל מה שאפשר ואני לרשותכם בכל מה שתצטרכו. עוגן יוחננוב נכנס לתפקידו החדש ואני יודעת שהוא הולך להביא לכאן את היכולות האדירות שלו, הוא יכניס רוח רעננה למנהלת והוא ידע לתת גם את הדגש השיווקי ויפעל לחיזוק הפריפריה, בהצלחה".