סינמטק ירושלים יקיים בעונה זו סדרה שתיקח את הקהל למסע מרתק ומעשיר ותעסוק ברזי הבודהיזם, בבודהיזם במזרח והשתקפותו במערב ובשאלות: האם הוא תורה, דת או פילוסופיה ?

כלים

הבודהיזם נולד לפני למעלה מ-2500 שנים בהודו והוא עוסק בהתבוננות פנימית וחיצונית, מדגיש חיים ערניים ונוכחות מלאה בהווה, פעולה במקום ובזמן היחידי האפשרי - כאן ועכשיו, תוך שימת לב לעוצמתו של הרגע הזה.

חמשת מפגשי הסדרה "בעקבות צעדי הבודהא" יעקבו אחר נדידת הבודהיזם באסיה והתבססותו בקרב תרבויות ועמים שונים, וזאת בשילוב צפייה בסרטים נבחרים המתארים את ההוויה ואת דרך החיים הבודהיסטית:

11.11.16- בודהיזם - המעגל הפתוח- מפגש ראשון ובו יספר זן מאסטר ניסים אמון על הולדת הבודהיזם, על חיי הבודהה, התובנות והעקרונות הבודהיסטים ובמיוחד על הרלוונטיות שלהם לחיי היום יום של כל אחד מאתנו. שיעור מרתק שמטרתו "לעשות סדר" בראש על הדת עם הפילוסופיה הכי נסתרת שיש. בסופה של ההרצאה יעביר נסים אמון חוויה מעשית של תרגול עשרים דקות מדיטציה בהנחייתו.

9.12.16- "אביב, קיץ, אלימות, חמלה – מעגלי החיים במבט בודהיסטי" המפגש השני , אותו ינחה פרופ' יעקוב רז ,מרצה ותיק לזן בודהיזם ותרבות יפן, יעסוק במודעות ובמעגלי החיים במבט בודהיסטי. בתום ההרצאה יוקרן הסרט: "אביב, קיץ, סתיו, חורף...ואביב" סרט דרמה דרום קוריאני, משנת 2003, שבוים על ידי קים קי-דוק, אודות מנזר בודהיסטי אשר צף על אגם באמצע היער. עלילת הסרט מתמקדת בחייו של נזיר בודהיסטי העובר דרך עונות חייו, מילדות עד בגרות.

13.1.17 – "בודהיזם- הלמאי, הטיבטי - החיפוש אחר המורה שנולד מחדש". המפגש השלישי יהיה בהנחיית איילת אידלברג , אנתרופולוגית, חוקרת תרבויות ודתות של מזרח אסיה,מרצה וצלמת.המפגש יעסוק בתיאור הבודהיזם הטיבטי ומסע הנשמה בין העידנים והעולמות. בסוף המפגש יוקרן הסרט "הגילגול"- של הבמאי נתי ברץ, שהוא אולי התיעוד הראשון בעולם בזמן אמת של מסורת חיפושי הגלגולים הטיבטית. הוא גם התיעוד הראשון של עמק צום שעל גבול נפאל טיבט ומעל לכל דבר הוא סרט מרתק ומרגש בו את עצמו ולצאת ממנו עם תובנה אחרת על החיים.

17.2.2017 על החיים ועל המוות בפסיכולוגיה ובבודהיזם. במפגש הרביעי, תתארח ד"ר אסתר פלד, פסיכולוגית וד"ר לפילוסופיה ומחברת ספרים בנושא. בתום ההרצאה יוקרן הסרט "בודהה אחד", של הבמאי הארגנטינאי דייגו ראפקאש Diego Rafecas)) – סיפורו של צעיר החי בעיר הגדולה אובדן ואשר טרגדיה והתפכחות מובילים אותו לתרגול שיטות רוחניות קיצוניות ולמסע למקדש זן בהרים.

7/3/2017 - Never ending story- בודהיזם במבט אנתרופולוגי. במפגש אחרון זה ירצה ליאור בר המתמחה בטיולים למקדשים ובקי בזרמים השונים בבודהיזם, ברחבי מזרח אסיה על: ההשתנות המתמדת של הבודהיזם כדת, כפילוסופיה וכתורה.

המפגשים יתקיימו אחת לחודש בימי ו' בשעה 11.00.

מחיר לסדרה: 380 ₪ למנויי הסינמטק: 335 ₪ .