כמאה רוכבי אופניים קנדיים ואמריקאים ירכבו יחד עם כשבעים נכי צה"ל מירושלים ועד אילת, במסגרת מסע "אומץ בתנועה" של ארגון נכי צה"ל שיערך בסוף חודש אוקטובר.

כלים

מסע הרכיבה על אופניים מאזור ירושלים ועד אילת ייצא לדרכו מירושלים, ביום א', ה-30. 10.16, בתשע וחצי בבוקר. במסע המכונה "אומץ בתנועה" ייטלו חלק כמאה רוכבים מקנדה וארצות הברית וכשבעים נכי צה"ל מישראל. המסע יערך במשך חמישה ימים(30.10-3.11) ומטרתו היא לחשוף את הרוכבים מחו"ל לסיפוריהם המרגשים של נכי צה"ל ולהכיר להם באמצעותם את עבודתו של ארגון נכי צה"ל ומפעל השיקום הרחב שהקים לכל חבריו בכל הארץ.

במסגרת "אומץ בתנועה", ישתתפו חברי חוגי הרכיבה בארבעת בתי הלוחם והרוכבים על אופני ידיים, אופני טאנדם (אופניים שנועדו לעיוורים) וסינגלים. הרכיבה תתנהל במשך 5 ימי רכיבה אינטנסיביים, מאזור ירושלים ועד לאילת. המשתתפים ירכבו בחמישה מסלולים שונים לפי דרגות קושי החל מ-35-40 ק"מ ביום ועד ל-120 ק"מ ביום. במהלך ימי הרכיבה, יעברו הרוכבים באתרי מורשת ותיירות מוכרים, יבקרו בבסיסי צה"ל וישמעו את סיפורי הגבורה והשיקום של נכי צה"ל לדורותיהם.

מנהל קרן נכי צהל, משה שמא, אמר לקראת המסע: "מדובר ביוזמה מדהימה של בית הלוחם קנדה שמקיים זו השנה התשיעית ברציפות את המסע החשוב הזה. אנו גאים שאומץ בתנועה ממשיך לזכות להתעניינות הולכת וגוברת מצד רוכבים רבים מחו"ל. המחויבות של בית הלוחם קנדה והתומכים הקנדיים כלפי נכי צה"ל מרגשות אותנו בכל פעם מחדש.

כיום יש בישראל למעלה מחמישים ואחד אלף נכי צה"ל, ואנו שמחים שנפלה בידינו האפשרות לסייע ולו במעט בשיפור איכות חייהם של הלוחמים האמיצים האלה".

קרן נכי צה"ל היא עמותה שהוקמה על ידי ארגון נכי צה"ל, כדי לגייס משאבים בארץ ובחו"ל לצורך בניית בתי הלוחם ואחזקתם, רכישת הציוד הנדרש ומימון המערך השיקומי של ארגון נכי צה"ל. מטרת הקרן היא לגייס משאבים לכל הפרויקטים המיוחדים שמקיים ארגון נכי צה"ל עבור החברים בו. על מנת להגשים מטרות אלו, מפעילה הקרן תשתית נרחבת בארץ ובחו"ל לגיוס המשאבים הנדרשים. הקרן מטפחת ומשמרת קשרים עם ארגונים, קרנות ותורמים פרטיים כדי לממן את הפעילות למען החברים בארגון נכי צה"ל.