שנת הלימודים תשע"ז במכללת לוינסקי לחינוך נפתחת עם 1,300 סטודנטים חדשים במסלולי הלימוד השונים • השנה יחל תהליך מיזוג המכללה עם מכללת וינגייט • פרופ' מיכל בלר נשיאת המכללה: " המכללה שואפת להוביל שינוי מהותי בחינוך ובחברה באמצעות פדגוגיה חדשנית, מחקר וכלים טכנולוגיים מתקדמים "

קרדיט: שחף הבר
קרדיט: שחף הבר

מכללת לוינסקי לחינוך מברכת את תלמידיה עם תחילת שנת הלימודים האקדמית תשע"ז.

השנה יחלו כ-1,300 סטודנטים חדשים את לימודיהם במסלולי הלימוד השונים: לימודים לתואר ראשון ((B.ed. ולתואר שני בחינוך ( M.ed. ו-M.Teach ) והכשרת אקדמאים לתעודת הוראה.

עליה משמעותית נכרת בנרשמים לתוכניות התואר השני במכללת לוינסקי לחינוך כחלק מדבקות המכללה במטרה לחיזוק המקצועיות ופיתוח הזהות המקצועיות של מורים במערכת החינוך הישראלית.

העלייה המשמעותית ביותר נרשמת בתכנית מוסמך בהוראה M.Teach, לימודי תואר שני ותעודת הוראה בהתמחויות שונות, בשיעור של כ-40% עם 120 סטודנטים שיתחילו השנה לעומת כ-80 סטודנטים אשתקד.

עוד ניתן לומר כי שלוש ההתמחויות המובילות אותם בחרו הסטודנטים בתכנית הן אותן מקצועות מועדפים בהם נדרשים מורים רבים במערכת החינוך: בראש ובראשונה מתמטיקה ומדעים, אנגלית ושפה.

עליה זו מצביעה על מהפכה שקטה הנמצאת בעיצומה: יותר אקדמאים ובכללם יוצאי היי-טק הבוחרים בהוראה כקריירה שנייה. ניתן להסביר זאת חלקית בעלייה בשכר המורים אך בעיקר בכך שהוראה נתפסת כאמצעי להגשמה עצמית יחד עם תרומה לקהילה.

בנוסף ניתן לראות עליה משמעותית בתכנית הלימודים לתואר שני בחינוך מוזיקלי, תכנית אשר מקנה לבוגריה כלים לפיתוח חזון אישי ולהעצמתם כמורים מובילים, מתכנני תכניות לימודים, חוקרים ומנהיגים חינוכיים-מוסיקליים בקהילה, תכנית זו הכפילה את גודלה, מתכנית קטנה ונישתית השנה תפתח כיתה של כ-35 סטודנטים.

תכנית נוספת היא התואר השני בחינוך לשוני בחברה רב-תרבותית, התכנית אשר דרכה ניתן לצפות בהתגשמות חזון המכללה שהוא: הכשרת מורים מקצוענים, שהם גם מחנכים רגישים ואכפתיים בחברה הישראלית. הסטודנטים נחשפים לתכנים בין תרבותיים, רב תרבותיים וביקורתיים, ומעודדת דיונים ערכיים במסגרות שונות.

השנה יפתחו שתי כיתות בתכנית זו המונות יחד כ-60 סטודנטים לעומת כ-30 סטודנטים אשתקד, בינהן תפתח כיתה ייחודית בת 20 סטודנטים בני העדה הדרוזית שיעמיקו, יחקרו ויקבלו כלים המותאמים לתכנית הלימודים אותה מלמדים בבתי הספר של בני העדה.

התכנית הותאמה בשיתוף מ"מ מפמ"ר עברית לדרוזים ולצ'רקסים במשרד החינוך.

בתהליך קבלה לתכניות התואר הראשון נערכה השנה הקפדה מיוחדת על איכות הסטודנטים והתאמתם למקצוע ההוראה.

עליה במספרי הסטודנטים ניתן לראות בתכנית הלימודים לחינוך מיוחד בה יתחילו לימודים 55 סטודנטים מול 40 אשתקד ובתכנית הלימודים לבית הספר העל יסודי בה יתחילו לימודים כ-70 סטודנטים מול 55 אשתקד בהתמחויות: מתמטיקה ומדעים, אנגלית ושפה.

נשיאת המכללה פרופ' מיכל בלר:

"מכללת לוינסקי מאמינה, כחלק מהותי מתפיסת ההכשרה וכחלק מחזונה, שעליה להכשיר מורים מקצוענים, שהם גם מחנכים רגישים ואכפתיים בחברה הישראלית.

המכללה חושפת את הסטודנטים לתכנים בין תרבותיים, רב תרבותיים וביקורתיים, ומעודדת דיונים ערכיים במסגרות שונות.

בעת הזו אנו בתחילתו של תהליך מיזוג של מכללת לוינסקי לחינוך ומכללת זינמן לחינוך גופני בוינגייט, תהליך שיסתיים בעוד כ-5 שנים. שני המוסדות, הן מכללת לוינסקי לחינוך והן המכללה האקדמית זינמן בוינגייט, הכשירו דורות של מחנכים, כל אחד בתחומו. האיחוד בין שתי המכללות הוא הצעד הראשון בדרך להפיכתו של המוסד המשותף לאקדמיה המובילה בארץ בתחום הכשרת המורים, שתוביל שינוי מהותי בחינוך ובחברה בישראל באמצעות מחקר וחדשנות פדגוגית משולבת תקשוב.

המכללה שואפת להוביל שינוי מהותי בחינוך ובחברה באמצעות פדגוגיה חדשנית, מחקר וכלים טכנולוגיים מתקדמים ולצורך כך הוקם השנה מרכז חדש "המרכז לחדשנות בהוראה" שיעסוק במחקר בתחום החינוך ובפיתוח תכניות לימודים באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים.

אני מאחלת להמשך עשיה ומעורבות ומברכת את הסטודנטים החדשים והממשיכים בברכת הצלחה בלימודים והנחלת ערכים מכוננים בדור הבא אותו תובילו".