ביום שלישי האחרון (29.11) התקיים באוניברסיטה טקס פתיחת שנה מרגש של התכנית המשותפת לעמותת יחדיו, אוניברסיטת בן גוריון, משרד הרווחה ועיריית באר שבע - "בשביל הדעת" - תכנית ללימודים באקדמיה של אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.

 "בשביל הדעת" - תכנית ללימודים באקדמיה של אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.
"בשביל הדעת" - תכנית ללימודים באקדמיה של אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.

התכנית הייחודית פועלת מזה 3 שנים במחלקה למעורבות חברתית של האוניברסיטה בשיתוף "עמותת יחדיו", משרד הרווחה מחוז דרום, אגף הרווחה של עיריית באר שבע, וגב' ציונה שמואלי, אם לילדה בת 30 עם צרכים מיוחדים, שפנייתה לנשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי, להקים תכנית השכלה למבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, היא זו שהניעה את התהליך ליצירת התכנית.

יאיר באר, מנכ"ל עמותת יחדיו: "עמותת יחדיו בהובלתה של מנהלת תחום צרכים מיוחדים בעמותה סיגל כהן דבילנסקי, שמחה להיות שותפה לתכנית המיוחדת הזו ומעמידה לרשות משתתפיה את התמיכה והידע המקצועיים בתחום הצרכים המיוחדים. זוהי אחת מכמה תכניות שמפעילה העמותה לטובת אוכלוסיית בעלי הצרכים המיוחדים ואנו נמשיך לקדם אוכלוסיות מגוונות בנגב".

ורד סרוסי כ"ץ, מנהלת המחלקה למעורבות חברתית באוניברסיטה: "התכנית היא חלק ממערך רחב של תכניות במסגרתן פותחת האוניברסיטה את שעריה בפני אוכלוסיות שונות ומנגישה להן ידע בסביבה אקדמית. זו השנה השלישית בה פועלת התכנית והיא הגדולה מכולן. בשנה שעברה למדו כ-32 תלמידים את הקורסים מבוא לרפואה וכלכלה וניהול. השנה אנחנו פותחים עם 41 תלמידים, מתוכם 22 ותיקים ו-19 חדשים שילמדו בשלוש קבוצות את הקורסים מבוא לרפואה, כלכלה וניהול ולראשונה קורס בגאוגרפיה".

גם מבחינה גיאוגרפית התכנית התרחבה ומעבר לבאר-שבע וסביבותיה ישתתפו השנה בתוכנית גם תלמידים מערד, אשקלון ואפילו אשדוד. את הקורסים בתכנית מעבירים סטודנטים בשנים מתקדמות מהפקולטה לרפואה, מהפקולטה לניהול ומהפקולטה למדעי הרוח והחברה.

בטקס בירכה גם נטלי איבגי, שמשתתפת בתכנית, והודתה לגורמים המלווים את הפרויקט על ההזדמנות להגשים חלומות.

בטקס נשאו דברים: פרופ' דני פילק המשנה לדיקן הפקולטה למדעי הרוח והחברה, גב' עידית לוזון המפקחת המחוזית של השיקום המקצועי והתעסוקתי במשרד הרווחה וגב' אתי כהן מנהלת אגף הרווחה בעיריית באר שבע.