הדרכים המוזרות והמתוחכמות ביותר לגילוי בגידה נחשפות בגידות בין בני זוג אינן דבר נדיר, כך קבעו כבר סקרים ומחקרים רבים בעולם המערבי. אך בישראל, לחשיפת בגידה בין בני זוג עלולה להיות השפעה מכריעה על חלוקת הרכוש בין בני הזוג, בייחוד כאשר עניינם מגיע לבית הדין הרבני. לדברי עו"ד אבי גפן, אליו מגיעים עשרות גברים ונשים המעוניינים להתגרש בחודש – לעיתים, הדרך בה נחשפת הבגידה היא כל כך מוזרה ולא צפויה – שקשה לבן או לבת הזוג הבוגדים למנוע אותה. כך קרה כשהטלפון של הגבר חייג בטעות לאישה החוקית, בדיוק כאשר הוא החליף דברי כיבושין עם המאהבת שלו בקו השני.

כלים
עו"ד גפן, השתכללות הטכנולוגיה מעמידה בפני בני זוג בוגדניים אתגרים לא צפויים
עו"ד גפן, השתכללות הטכנולוגיה מעמידה בפני בני זוג בוגדניים אתגרים לא צפויים
במקרה אחר, גילו בני הזוג את בגידת בן זוגם כאשר נפגשו זה בזו באתר צימרים שעתיים – כל אחד עם פרטנר משל עצמו... לדברי עו"ד גפן, לא רק מקריות עלולה לחשוף את הבגידה – גם טיפשות, או חוסר זהירות.

כך קרה, כאשר הבעל ביקש לגוון את חיי המין שלו, ופתח כרטיס באפליקציית הכרויות הידועה במוסר הנמוך של משתמשיה. הבעל לא העריך כלל כי לאישה יש חברות רווקות וגרושות אשר גולשות אף הן באפליקציה הפופולארית – ושהן לא ישמרו את ההתקלות המפתיעה שלהן בו - לעצמן.

לדברי עו"ד גפן, גם רומנים המנוהלים בחשאיות רבה עלולים להתגלות, בעקבות היכולות הטכנולוגיות המתפתחות. לדבריו, רוב הציבור כלל לא מודע לכך שהטלפון הסלולרי עשוי להעיד על מיקום בן הזוג ללא ידיעתו. כך ארע למשל, כאשר אישה נשואה שמה לב שאפליקציית המיקום של בעלה כלל לא תואמת את הסיפורים שהוא מוכר לה על סדר יומו העמוס.

לדברי עו"ד גפן, אפליקציות פשוטות, הניתנות להורדה לכל טלפון חכם - מאפשרות ליירט מסרונים בבית המשפחה – ובכך לחשוף רומנים אסורים המתרחשים מתחת לאפם של בני הזוג. על הדרכים המוזרות והמפתיעות לחשיפת רומנים מחוץ לנישואין – בכתבה הבאה.

בני זוג בוגדניים רבים אינם יודעים שהוכחת בגידה, מצד האישה, כמו מצד הגבר, עשויה להשפיע באופן משמעותי ביותר על חלוקת הרכוש ביניהם, כמו גם על גובה המזונות, במיוחד אם סכסוך הגירושין יגיע אל פתחו של בית הדין הרבני. לא פעם מאבד הבעל הבוגדני את העסק המשגשג שברשותו, או את הבית שקנה במיטב כספו עוד מלפני הנישואין, לאחר שאשתו הוכיחה כי בגד בה.

לדברי עו"ד גפן, גם אישה שנתפסה בבגידה עלולה לסבול משלילת מזונות אישה, לאובדן כתובתה, ומקיפוח חלקה בממון שנצבר לה ולבעלה במהלך נישואיהם, אם רק יצליח הבעל להוכיח לדייני ביה"ד הרבני - כי אשתו בגדה בו.

הטלפון צלצל אל האישה באמצע הבגידה

גבר ואישה נשואים - כל אחד לבן זוגו - ניהלו תקשורת ביניהם באמצעות מכשירי טלפון חליפיים. לדברי עו"ד גפן, מדובר בשיטה רווחת בין בני זוג נשואים, שלא מעוניינים שבגידתם תתגלה, ושמידע רב ומפליל ייחשף אם וכאשר ייפול הטלפון הסלולרי שלהם לידי בני זוגם.

אך למרות התחכום הרב, הבעל הבוגדני כלל לא ציפה למצב בו המכשיר "הרשמי" שלו יחייג על דעת עצמו לאשתו, תקלה שמתרחשת מדי פעם במכשירי טלפון חכמים.

כך ארע בדיוק כששני האוהבים ניהלו שיחה ארוטית בקו החליפי. האישה המופתעת גילתה תושייה רבה, ולא רק שהאזינה ברוב קשב לדברי הכיבושין שהרעיף בעלה על המאהבת – אלא אף הקליטה את כל השיחה ביניהם – הקלטה ששימשה אותה היטב בבית הדין הרבני – ובאמצעותה זכתה לנתח גדול יותר ברכוש בעלה שחויב בכתובתה.

המאהבת הלשינה על הבעל

לדברי עו"ד גפן הדרך בה בעל בוגדני שהגיע למשרדו הייתה נדירה במיוחד. המאהבת שלו הרגישה לאורך תקופה כי היא הולכת ונזנחת, ופתחה בחקירה משל עצמה לסיבות ההזנחה. חקירתה העלתה שהגבר מנהל רומן עם אישה שלישית, והקנאה החלה בוערת בה. המאהבת הנבגדת לא חשבה פעמיים, והרימה טלפון לאישתו החוקית של הבעל הבוגדני – וגילתה לה את זהותה של האישה השלישית. האישה החוקית, שהבינה כי בעלה לא החליק באופן חד פעמי, אלא מנהל רומנים מאחורי גבה באופן שיטתי – שכרה בלש פרטי, ובאמצעותו השיגה הוכחות לכך שבעלה מרבה לבגוד בה. עם הוכחות אלה הגישה האישה תביעה לביה"ד הרבני, אשר חייב את הבעל למסור לאשתו גט – ולהעניק לה את מלוא כתובתה – כמה מאות אלפי שקלים.

הגבר נחשף באתר הסטוצים

גברים נשואים לא מעטים, כך מסתבר, פותחים כרטיס באתרי הכרויות. לדברי עו"ד גפן, חלק מהם לפחות, לא מטשטש היטב את זהותו. כך ארע כאשר אחת מחברותיה הגרושות של אישה נשואה הבחינה יום אחד בכרטיסו של הבעל באתר הכרויות. הנשמה הטובה לא איבדה את תושייתה - מיהרה לצלם את מסך הטלפון הסלולרי שלה – ולהעביר את התמונה לאשתו. משם, לדברי עו"ד גפן, לא ארכה הדרך להגשת תביעת גירושין לבית הדין הרבני.

בני הזוג תפסו אחד את השני על חם - בטעות

עו"ד גפן מתאר את מקרה חשיפת הבגידה המוזר ביותר בו נתקל בימיו. בני הזוג תושבי אחד מהישובים בדרום הארץ, ניהלו - כל אחד בנפרד - רומן מחוץ לנישואין - מבלי לחשוף את הדבר בפני בן זוגם. לדברי עו"ד גפן, הבגידה ההדדית נחשפה כשלמרבה ההפתעה הגיעו שני בני הזוג עם מאהביהם לאותו אתר צימרים שעתי בדיוק באותה השעה. התגלית לא שיפרה את חיי הנישואים שלהם – ובני הזוג פצחו במאבק גירושין מכוער.

"הסמארטפון – סוס טרויאני"

לדברי עו"ד גפן, השתכללות הטכנולוגיה מעמידה בפני בני זוג בוגדניים אתגרים לא צפויים – ורבות מהבגידות נחשפות עקב כך. לדבריו, קיימות מספר אפליקציות שניתן לשים על הסמארטפון של בן או בת הזוג, או לחלופין, לשנות הגדרה באחדות מהאפליקציות הקיימות כמעט בכל טלפון – ובכך לחשוף את מיקומם בכל רגע ורגע – כולל היסטוריה של מיקומים. פעמים רבות הדיווחים של בני הזוג על מיקומם ומעשיהם במהלך היום, כלל אינם תואמים את המיקומים עליהם מדווח מכשירם – והדבר עלול לחשוף כי הם מסתירים סודות מפני בני זוגם.

לדברי עו"ד גפן, אחד מהפיתוחים הטכנולוגיים האחרונים מאפשר באמצעות טכנולוגיית הבלוטות' - ליירט את כל השיחות והמסרונים שמתבצעים ממכשירים סלולריים אחרים בבית. לדברי עו"ד גפן, כל עוד השיחות וההודעות משוגרות מהבית - יכול בן הזוג לצותת להם ולתעדן. לדבריו, הראיות הנאספות בדרך זו אינן חוקיות ברוב הפעמים – אך לעיתים לא נדירות, הגיעו אליו בני זוג שחשפו את דבר הבגידה באמצעות תיעודים שכאלה – שהולידו בהמשך, מעקב חוקי אחר בן או בת הזוג – וחשיפת תיעודי בגידתו לעיני דייני בית הדין הרבני.

עו"ד אבי אבי גפן מתמחה בדיני משפחה, קביעת משמורת, מזונות, חלוקת רכוש, ניהול עזבונות, ירושות ועוד. משרדו של עו"ד אבי גפן במגדלי בסר 3 במתחם העסקים של בני ברק בזנס סנטר. BBC. קומה 17 www.avigeffen.com