שיח-גלריה בתערוכה של יאניס קונליס - האמן אייל אסולין בשיחה עם דליה מנור, מנהלת המוזאון על אמנות מחומרי הסביבה ועל אמנות תלוית-מקום. אייל אסולין, אמן פיסול קהילתי מוערך שחי ויוצר באופקים, זוכה פרס אמן בקהילה 4 שנים ברציפות, יקיים במוזאון הנגב לאמנות שיח-גלריה מרתק בתערוכה של האמן האיטלקי יאניס קונליס. אסולין ישוחח על אמירה חברתית דרך האמנות ועל תהליך העבודה של אמן היוצר מתוך הסביבה והקהילה ומתוך תחושת שייכות ואחריות כלפיה.

כלים
שיח-גלריה בתערוכה של יאניס קונליס - האמן אייל אסולין בשיחה עם דליה מנור
שיח-גלריה בתערוכה של יאניס קונליס - האמן אייל אסולין בשיחה עם דליה מנור

בנוסף ידבר אסולין על סטריאוטיפים מזרחיים ועל עולם של סמלים צרכניים בחברה הישראלית. 18 בינואר, יום רביעי, ב 18:00, במוזאון הנגב לאמנות. מוזאון הנגב לאמנות בבאר שבע פתח ב-15 בדצמבר, תערוכה חדשה של האמן האיטלקי יאניס קונליס, מהאמנים המודרניים המבוקשים ביותר כיום בעולם האמנות. במסגרת התערוכה יתקיים ב 18 בינואר, שיח-גלריה בהשתתפות אמן הפיסול הקהילתי חברתי אייל אסולין ומנהלת המוזאון, ד"ר דליה מנור.

אסולין, חי ופועל באופקים, עיר ילדותו, מתוך תחושת שייכות ואחריות כלפי החברה בה צמח. בשנת 2013 הוא הציג את תערוכת היחיד הראשונה שלו במוזאון הנגב לאמנות, ובה פסלו "וירוס" שהוצג מאוחר יותר במוזאון תל אביב לאמנות ובמוזאון הפיסול בהאג, הולנד. בשיח-גלריה, ישוחחו אסולין ומנור על עבודות בהשראת הנגב וחומרי המקום, ועל המשמעות של יצירה במקום ספציפי, כפי שיצר קונליס בבואו למוזאון. בנוסף ידבר אסולין על סטריאוטיפים מזרחיים ועל עולם של סמלים צרכניים ושאלות הקשורות בחברה הישראלית.

אייל אסולין, הוא בוגר המחלקה לאמנות בבצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב בירושלים ובוגר תואר שני בתכנית ללימודי המשך בבצלאל. זוכה פרס ״האמן הצעיר״ לשנת 2014 ופרס ״אמן בקהילה״ לשנים 2010-2014. הוא פועל עם קהילות מקומיות באופקים וברהט, ויוזם פרויקטים אמנותיים חברתיים במרחב הנגב כבר כ- 7 שנים. הוא מרצה, מנחה ומפעיל תכנית פיילוט אמנותי-חברתי ראשון מסוגו באופקים ובשדרות.

בתערוכה של יאניס קונליס מוצג מיצב ייחודי רב היקף מחומרים וחפצים מקומיים שליקט בנוף המדברי ובאזור המוזאון – כביטוי לזיקתו לארץ ולאדמת הנגב. המיצב בנוי מעבודות מקוריות שיצר מאבני המדבר, מהם התרשם קונליס, והפכו לנושא המרכזי סביבו נעה התערוכה.

"האבנים והחבלים, מסמלים אחדות וסולידריות, ואליו החפצים האחרים כמו המיטה, הארון והכיסאות מבטאים את תחושת הביתיות, ומוסיפים לתערוכה ממד אנושי" מספרת אוצרת התערוכה פרופ' אדקיארה צבי. נעילת התערוכה: 18 במרץ 2017.

אוצרת ומנהלת מוזאון הנגב לאמנות: ד"ר דליה מנור.

שעות פתיחת המוזאון:

ימים שני, שלישי, חמישי: 16:00-10:00

יום רביעי: 19:00-12:00

ימים שישי ושבת: 14:00-10:00

יום ראשון: סגור.

רחוב העצמאות 60, באר שבע

טלפון: 08-6993535