עיריית ראשון לציון התעקשה לעקל שלא כדין חשבונו של כונס נכסים וחוייבה לשלם פיצויים בסך עשרות אלפי שקלים! השבוע פסק בית משפט השלום בבאר שבע נגד עיריית ראשון לציון בתביעה שהוגשה על ידי עוה"ד אלישע כהן ממשרד כהן ערב ושות'. כהן, ששימש ככונס נכסים על דירה בראשון לציון תבע את העירייה לאחר שאלה הטילו עיקול על חשבונו הפרטי ואף על של אמו, בת ה-92, (אשר כהן משמש כמיופה כוח בחשבונה) בניגוד לחוק. עו"ד כהן הגיש תביעה כנגד עריית ראשון לציון בגין לשון הרע אשר קיבל את תביעתו ופסק כי העירייה תפצה בסכום של 40 אלף ש"ח.

כלים
בית המשפט יצא במסר הרתעתי כנגד גופים אשר מטילים עיקולים שלא כדין. תמונה: אילוסטרציה
בית המשפט יצא במסר הרתעתי כנגד גופים אשר מטילים עיקולים שלא כדין. תמונה: אילוסטרציה

עורך הדין אלישע כהן, מבעלי משרד "כהן ערב ושות'" בבאר שבע, שימש ככונס נכסים על דירה בעיר ראשון לציון החל מינואר 2015. לאחר החזקה בדירה ועל מנת להעביר את הזכויות בנכס על שם הרוכש במסגרת הליכי ההוצאה ל מועדי השלמפועל, פנה עו"ד כהן אל עריית ראשון לציון וביקש לשלם את חובות הארנונה הרובצים על הנכס, כך עו"ד כהן בכובעו ככונס הנכסים שילם את חוב הארנונה אשר רבץ על הנכס וקיבל אישור זכויות מעריית ראשון לציון לשם העברת הזכויות בנכס.

בחודש אוגוסט 2015, הופתע עורך הדין כהן לגלות כי הוטלו עיקולים על שניים מחשבונותיו האישיים עיקולים וכן על חשבון אימו בת 92 אשר משמש כהן כמיופה כהן על חשבונה. מבירור שערך, גילה כי עריית ראשון לציון היא זו שאחראית להטלת העיקולים.

בשל כך, פנה עו"ד כהן אל עריית ראשון לציון ודרש כי יסירו את העיקול שכן הוא בוצע שלא כדין, בתגובה עריית ראשון לציון התעלמה מפניותיו.

לאור העובדה שעיריית ראשון לציון בחרה שלא לבטל את עיקול החשבונות של אלישע. על-כן, החליט משרד עורכי הדין כהן ערב להגיש כתב תביעה כנגד עיריית ראשון לציון בסך של 150,000 ₪ בטענה כי עיקול חשבון בנק מהווה פרסום לשון הרע כאשר בכתב התביעה נטען שעיקולים של חשבון בנק פרטי של כונס הנכסים, אשר משמש כזרוע הארוכה של בית המשפט, מהווה הפרה של חוק איסור לשון הרע. זאת משום שהצגת הכונס כסרבן תשלום עלולה להשפיל ולפגוע בשמו הטוב. בתגובה, עיריית ראשון לציון הגישה כתב הגנה בו ניסתה להצדיק את פעולותיה.

השבוע, בית המשפט חייב את עיריית ראשון לציון לשלם סכום של 40 אלף ש"ח פיצויים בגין הוצאת לשון הרע כנגד כונס הנכסים

ממשרד עורכי הדין כהן ערב ושות' נמסר בתגובה כי: "בית המשפט יצא במסר הרתעתי כנגד גופים אשר מטילים עיקולים שלא כדין. גם אם שגגה נפלה בידי הנתבעת בהטלת העיקול, היה מצופה ממנה, כי מיד כשנודע לה דבר הטעות, תפעל באופן מידי לביטולו".