ביה"ד פסק 250 אלף שקל לעובדות החרדיות בחברת נטסורס בגין פגיעה בהתארגנות. נשיא ביה"ד האזורי לעבודה בי-ם קיבל את תביעת ההסתדרות וקבע כי נטסורס, שהפעילה את מוקד שירות הלקוחות של גולן טלקום, פגעה בזכות ההתארגנות של עובדותיה - ותפצה אותן ברבע מיליון שקל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "אין בישראל מעסיק הנמצא מעל לחוק. בסופו של דבר זכותם הבסיסית של עובדים להתארגן היא זו שתנצח"

כלים
עוד הישג לניסנקורן. "אין בישראל מעסיק שהוא מעל החוק" צילום: אילן בשור
עוד הישג לניסנקורן. "אין בישראל מעסיק שהוא מעל החוק" צילום: אילן בשור

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קיבל את תביעת ההסתדרות וקבע כי על הנהלת חברת נטסורס (NetSource) לפצות עובדות בחברה בסך כולל של 250 אלף שקל, בגין פגיעה בזכות ההתארגנות.

כזכור, תביעת ההסתדרות הוגשה בחודש פברואר אשתקד כנגד הנהלת נטסורס, שהפעילה מוקדי שירות לקוחות חיצוניים וסיפקה בין היתר שירותים לחברת הסלולר גולן טלקום. החברה העסיקה בעיקר עובדות מהמגזר החרדי, מגזר הנחשב לקשה יום שבו רמת ההשתכרות נמוכה מאוד ויכולתן של העובדות להתארגן ולהקים ועד פעולה נתקלת בקשיים רבים.

התביעה הוגשה לאחר שהחברה פעלה באופן בוטה ואינטנסיבי בניגוד לדין על מנת לסכל את רצונן של העובדות להתארגן ולהקים ועד במסגרת ההסתדרות. בין היתר נטען על ידי ההסתדרות כי אנשי דרג ניהולי שפעלו מטעם החברה פנו לעובדות מיד עם תחילת מהלך ההתארגנות והפעילו עליהן לחצים פסולים ואסורים שנועדו לגרום להן לסגת ממהלך ההתארגנות. בנוסף לכך עובדות אף הוחתמו על טפסי ביטול חברותן בהסתדרות.

ההסתדרות טענה כי החברה פגעה במעשיה באופן מובהק בזכות ההתארגנות של העובדות ולאור פסק הדין שניתן על ידי כבוד נשיא בית הדין אייל אברהמי, נקבע כי הפיצויים יועברו ישירות לטובת העובדות שפסק הדין ניתן לטובתן.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בירך על פסק הדין ואמר: "התנהלותה של הנהלת נטסורס ופסק הדין מספקים דוגמא ברורה לכך שאין בישראל מעסיק הנמצא מעל לחוק, ובסופו של דבר זכותם הבסיסית של עובדים להתארגן היא זו שתנצח. אני מודה לכל העוסקים במלאכה בליווי ההתארגנות וההליך המשפטי המורכבים ומברך את העובדות האמיצות שיזכו עתה לפיצוי על הפגיעה בהן".

ההסתדרות יוצגה בהליך על ידי ראש הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות עו"ד איריס ורדי, עו"ד ענת גוטמן מהלשכה המשפטית ועו"ד שי תקן. התארגנות עובדות נטסורס קיבלה ליווי צמוד מאנשי מרחב ירושלים בהסתדרות בראשות דני בונפיל ומזכיר האיגוד המקצועי במרחב דודו מור יוסף.