בג''צ קבע לאסור על פעילות מכונות המזל - שר האוצר משה כחלון: "מדובר בהחלטה ערכית ומוסרית שמונעת הרס משפחות. במדינת ישראל אין מקום למכונות הימורים שהורסות חיים של אנשים. מכונות המזל והימורים הם מס לעניים וכפי שמראים הנתונים המכונות ממוקמות בכוונה תחילה באזורים החלשים של החברה הישראלית."

כלים
השבתת המכונות עד לקבלת תגובת המדינה בסוף החודש. צילום: אילוסטרציה
השבתת המכונות עד לקבלת תגובת המדינה בסוף החודש. צילום: אילוסטרציה

"לא ייתכן מצב שבו מדינת ישראל נותנת לאנשים קצבאות בבוקר ביד אחת ולוקחת להם אותן בהימורים בחסות המדינה ביד השנייה. נמשיך להיאבק בתופעה ונשכנע את השופטים להפוך את ההחלטה הזמנית לקבועה". הוסיף כחלון.

בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ ביטל הערב (ד') את צו הביניים שהוציא בתחילת השבוע על החלטת משרד האוצר להפסיק באופן מיידי את פעילות מכונות המזל. משמעות ההחלטה היא השבתת המכונות עד לקבלת תגובת המדינה בסוף החודש.

בתחילת השבוע הוגשה עתירה על ידי זכייני מפעל הפיס בבקשה להאריך את ההיתר שניתן לזכיינים ולערוך הגרלות אלקטרוניות. במרכז העתירה עמדה הטענה להיעדר תקופת התארגנות והוראות מעבר בכל הנוגע למכונות המזל האלקטרוניות.

הזכיינים בעתירתם קבעו כי הופתעו לגלות בתאריך 1.1.2017 על ביטול מכונות המזל.

לאור תגובת מדינת ישראל לעתירה, לביטול הצו הארעי, המתארת את החלטת הממשלה המפורטת עוד באוגוסט 2016, והצהרות חוזרות ונשנות לביטול מכונות המזל החליט השופט דנציגר לבטל את החלטתו והביא לביטול מכונות המזל לאלתר.