החל משנת 2017 – כלל העולים לישראל יוכלו ללמוד עברית באמצעות שוברים לאולפנים פרטיים - בעקבות ההצלחה של לימודי העברית באולפנים הפרטיים מהם נהנו בשנתיים האחרונות עולים מצרפת בלגיה ואוקראינה, הכריז משרד העלייה והקליטה כי ירחיב את הזכאות לשירות לכלל העולים שיגיעו במהלך 2017 לישראל.

כלים
במסגרת עידוד עלייה: החל משנת 2017 – כלל העולים לישראל יוכלו ללמוד עברית באמצעות שוברים לאולפנים פרטיים
במסגרת עידוד עלייה: החל משנת 2017 – כלל העולים לישראל יוכלו ללמוד עברית באמצעות שוברים לאולפנים פרטיים

החלטת הממשלה 2446 משנת 2014 לעידוד העלייה מצרפת בלגיה ואוקראינה, קבעה כי עולים שיעלו במסגרתה יוכלו לקבל שובר ללימוד עברית באופן פרטי, כאשר השיעורים יוכלו להתקיים בזמנם הפרטי, וזאת לאור מאפייני העולים והקושי ברכישת שפה אך ורק באמצעות האולפנים המסורתיים (האופציה להמשיך וללמוד בהם כמובן ונשארה).

לאור הביקוש וההצלחה שנחלה החלטת הממשלה, אשר במסגרתה נפתחו עשרות אולפנים ייעודיים, בהם למדו הזכאים בקבוצות קטנות ובשעות הנוחות להם, הוחלט במשרד העלייה והקליטה כי כלל העולים שיגיעו במהלך שנת 2017, יהיו זכאים גם כן לשוברים על סך 7500 ₪ או על סך מחיר הקורס. הזכאות לשובר היא עבור עולה מעל גיל 18 כאשר התנאי לתשלום מלא של המשרד היא השתתפות במבחן של משרד החינוך, ונוכחות של 80% בקורס.

שרת העלייה והקליטה, ח"כ סופה לנדבר: לימוד השפה העברית חשוב ביותר והכרחי עבור שילובם של העולים בארץ: בחברה, בשוק העבודה ובכלל בהתקדמות בחיים החדשים במדינת ישראל. בפגישות עם עולים פוטנציאלים בתפוצות אני תמיד מדגישה: עברית - היא מפתח לקליטה מוצלחת.

אנו מבינים כיום, שלא תמיד ישנה אפשרות ללכת לאולפן בשעות קבועות, בגלל הילדים הקטנים, דאגה לגדולים או חוסר זמן. לכן אנחנו במשרד העלייה והקליטה התאמנו עצמנו לעולים וכעת מאפשרים להם לבחור באולפנים פרטיים, או אולפני ערב, כדי לאפשר להם תנאים יותר טובים ויחד עם זאת לא פחות איכותיים, כדי ללמוד את השפה העברית ולעבור את השלב הראשון בהצלחה רבה."