מסעדה יוונית חדשה בשם "ספרטה" נפתחה לאחרונה בצפון ת"א (ירמיהו 54). מבקרת המסעדות של Thepulse, שרי כהן, יצאה לשטח לבדוק את "הפלישה היוונית" לסצינת המסעדות של תל אביב

כלים
אוכל יווני במסעדת ספרטה. צילום: שרי כהן
אוכל יווני במסעדת ספרטה. צילום: שרי כהן

כבר לא צריך לטוס ליוון בשביל סופלקי! את השנה החדשה שלי החלטתי לפתוח הפעם בארץ, בחצר מסעדה יוונית חדשה בצפון תל אביב. "ספרטה", הקרויה על שם עיר קטנה של לוחמים ביוון, שייכת לאנשי חמארה יוונית בשוק הכרמל בתל אביב. ספרטה תספק לכם את כל החוויה היוונית שאותה חיפשתם, בלי לצאת מהארץ - מסעדה חמימה עם שירות חם, לבבי ומזמין בעיצוב יווני עתיק עם כלים מעוצבים בסגנון ימי הביניים המזכירים משתה יווני.

המסעדה המציעה משתה אלכוהולי יווני ללא הגבלה בעלות של 98 ₪ ומשרה אווירת חגיגה לכל דבר, כשאת הפן הקולינרי משלים תפריט יווני עשיר המאחד בין טעמי יוון העתיקה למטבח מקומי עדכני, לצד צלילי הבוזוקי של הזמר היווני אנדראס ממיקונוס בהופעה חיה בחצר המסעדה. וכשבוזוקי וצ'ייסרים של אוזו נפגשים החגיגה רק מתחילה.

הארוחה מתחילה במגש ספרטני, משמח לבב אנוש, "הלילות של פיראוס" -מאזטים יוונים כמו פאבה, סקורודיליה, צ'זיקי, פטה פלפל חריף לצד פיתה יוונית Home Made וממשיכה במנות עיקריות משותפות כמו ברבוניות מטוגנות, סביצ'ה דג ים על מצע יוגורט, גירוס השווארמה היוונית, לצד צ'יפס זוקיני.

כמובן שלא יכולתי לוותר על המאכל היווני האהוב סופלקי, שהתברר כבחירה מושלמת לצד סלט יווני קלאסי וחומוס יווני מאפונה צהובה יבשה. את הארוחה סיימתי בשרימפס וקלמארי טריים שהוגשו במחבת לוהטת לצד סלט ארטישוק רומאי על הגריל "חלומי אה לה רומאנה" וכמו תמיד, לא יכולתי לוותר על קינוח קליל של מלבי חלבי עם קוקוס ובוטנים לצד ריקודים על כיסאות ושמחה רבה ששררו במקום.

גם בקומה העליונה של המסעדה לא היה פחות שמח, ריקודים ובר גדול בסגנון יווני עם כדים ועליהם הדפסי לוחמים יוונים, אווירת טברנה יוונית של ממש.

השירותים במקום דורשים ירידה לקומה תחתונה ולטעמי דורשים שיפוץ והשקעה ביחס לפנים המסעדה המרשימה.

אז שבירת צלחות לא הייתה שם אבל חגיגת טברנה יוונית בהחלט שכן! מחירי המנות נעים בין 9-90 ש"ח ואכן מצדיקים את המחיר והשירות האדיב. בילוי צהריים או בילוי ערב במקום, שניהם יהיו חוויה יוונית קולינרית מושלמת! יאסו!