בג"ץ ידון מחר, 25.1.17, בשעה 11:30, בעתירת מרכז עדאלה, המוקד להגנת הפרט, אלדמיר ו-DCI (התנועה העולמית להגנה על ילדים- סניף פלסטין) בדרישה לבטל תיקון לחוק העונשין השולל גמלאות סוציאליות, קצבאות ילדים, הבטחת הכנסה ומזונות) מהורים לאסירים פלסטינים קטינים, אשר הורשעו בעבירות המסווגות כביטחוניות או "ממניעים לאומניים".

כלים
תמונה: אילוסטרציה
תמונה: אילוסטרציה

הדיון יתקיים בפני המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין, השופט עוזי פוגלמן והשופטת ענת ברון. בעתירה טענה עו"ד סאוסן זהר ממרכז עדאלה כי התיקון לחוק מהווה הפליה פסולה על רקע לאום: "התיקון מאבחן בין אסירים קטינים ביטחוניים לבין אסירים קטינים פליליים. הלכה למעשה מדובר באבחנה בין אסירים קטינים על רקע לאום. האבחנה שהתיקון לחוק יוצר בין קטינים על רקע לאום בתוך המאסר, הינה אבחנה בלתי רלוונטית, שרירותית ולא עניינית ולכן היא בבחינת הפליה פסולה.

אבחנה פסולה זו רלוונטית גם בהקשר להורי הילדים שכן במבחן התוצאה הורים פלסטינים הם הנפגעים העיקריים מתחולת התיקון".

עוד צוין בעתירה כי "עצם השימוש בגמלאות סוציאלית כאמצעי ענישה הוא כשלעצמו אקט שרירותי ההופך את ההבחנה בין האסירים לבלתי רלוונטית ואת תכלית התיקון לבלתי ראויה. שכן, אין כל קשר בין גמלאות סוציאליות שתכליתן הוא סוציאלי ואוניברסאלי לבין אמצעי הענישה במסגרת חוק העונשין ולכן כל התנייה או הגבלה על הגמלאות הסוציאליות בהקשר זה מנוגדת לתכליתן הסוציאלית של הגמלאות עצמן ולכן ההגבלות הופכות לפסולות."