מחזקים את ידי ח"כ יעקב מרגי, מתוסכלים מדחיית ההצבעה על תקנות הפיקוח על איכות המזון במוסדות החינוך בישראל - כמעט 30 חודשים מאז העבירה ועדת החינוך של הכנסת, בראשות היו"ר הקודם: ח"כ לשעבר עמרם מצנע, באוגוסט 2014, את תקנות הפיקוח על איכות המזון במוסדות החינוך.

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי שדוחף את ישום התקנות - שמים לו מקלות בגלגלים
יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי שדוחף את ישום התקנות - שמים לו מקלות בגלגלים

ויותר מ- 55 חודשים מאז העבירה הכנסת הקודמת, בקריאה ראשונה ושנייה, את הצעת החוק החשוב הזה, ושוב היום, בתסריט ציני וידוע מראש, נדחתה ההצבעה על התקנות בוועדת החינוך של הכנסת.ללא קשר למקום מגוריהם, הזרם הדתי אליהם הם שייכים ומצבם הסוציואקונומי של ילדי ישראל, החוק הזה חיוני ומתבקש במדינה המתמודדת עם מגיפות השמנה וסוכרת.

עמותת 'מהיום - הפורום לאורח חיים בריא', בראשות פרופ. איתמר רז, המשמש גם יו"ר המועצה הלאומית לסוכרת, מודה לח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת החינוך בכנסת, שנאלץ שוב, גם היום, בפעם המי יודע כמה, להתמודד עם הלחצים הבלתי אפשריים המופעלים עליו מצד ח"כים במפלגת 'יהדות התורה', המייצגים את איגוד הישיבות, שמגיעים שוב ושוב לוועדה, ללא נתונים ומידע, כדי לגרור רגליים ולדחות את אישור התקנות החיוניות.

הדיון המביש היום בוועדה - מתסכל כל מי שמבין, שללא חקיקה ותקינה מתאימה, לא ניתן יהיה באמת לקדם תזונה בריאה יותר במוסדות החינוך בארץ, כראוי למדינה מודרנית.

אנו מחזקים את ידיו של ח"כ מרגי ומפצירים בו לא לוותר ולהמשיך בכל הכוח לפעול לכך שהתקנות תחתמנה בעתיד הקרוב, וסוף סוף יבוא לציון גואל.