רוכבים על דרך הבשמים - תיירות הר הנגב מזמינה משפחות להפנינג רכיבת אופניים, ממצפה רמון ועד פארן בערבה - 3-4 במרץ 2017. הנגב כולו ואזור הר הנגב בפרט התברך בשפע שבילים, נופים, עמקים והרים וביניהם אלף אפשרויות לטיול של סוף שבוע ואין מושלם ממזג האוויר החורפי-שמשי של הנגב כדי לבדוק אותם, ברגל או על אופניים. 'תיירות הר הנגב' מזמינה את המטיילים להתרגש מול נופי מדבר מדהימים, על קטע חדש בשביל ישראל לאופניים.

נופי דרך הבשמים הקדומה מציתים את הדמיון
נופי דרך הבשמים הקדומה מציתים את הדמיון

עבור מי שאינו מכיר, שביל ישראל לאופניים הוא מסלול רכיבה של 1,100 קילומטרים משובחים של רכיבת שטח מהר החרמון בצפון ועד לאילת בדרום. המקטע החדש, בין חניון בארות למושב צופר אשר בערבה, הוא סינגל באורך 40 ק"מ, הכולל בתוכו את הקטע המרהיב בנחל נקרות שנבנה בעזרת מתנדבים. בשישי ובשבת (3-4 במרץ) מפיקות חברות 'גיאופן' ו'טיול אחר' הפנינג רכיבה מדברית הכולל שני מקטעים מרהיבים – ממצפה רמון ועד פארן וצופר בערבה – הנקרא רוכבים בדרך הבשמים. הייחוד בפרויקט הינו האפשרות שניתנת לרוכבים להתרכז אך ורק ברכיבה ובנופי הבראשית שיקיפו אותם מכל עבר, ולהשאיר את הלוגיסטיקה המורכבת, הכוללת מאהל לינה מפנק במיצד נקרות, כלכלה מלאה, תחנות ריענון, הקפצות ציוד ואופניים ואפילו הופעה בחניון הלילה. שלושת מסלולים מוצעים: מסלול דו יומי לרוכבים מיומנים 110 ק"מ, כולל לינה בשטח. מסלול דו יומי למשפחות רוכבות 55 ק"מ – כולל לינה בשטח ומסלול חד יומי (25 ק"מ/ 55 ק"מ) ללא לינה, וחזרה למצפה רמון.

נופי דרך הבשמים הקדומה מציתים את הדמיון שמרחיק אל השיירות שנעו בו בימי קדם, העושות את דרכן ההפוכה אל נמל עזה הקדום, ובעצם הרוכבים ישחזרו את ההיסטוריה, על שני גלגלים וקסדה, באתר שנקבע כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. המחיר לאדם – מ 295 ₪ לילד (עד גיל 18) למסלול חד יומי ועד 980 ₪ למבוגר בהרשמה מוקדמת למסלול דו יומי. פרטים נוספים והרשמה בטלפון 050-7833899