חמי פרס הגיע להאב החיפאי In-vent - חמי פרס, מבכירי תעשיית ההון סיכון בישראל, ושותף-מייסד ומנכ"ל קרן הון סיכון פיטנגו, הגיע להאב העירוני החיפאי In-vent של רשות הצעירים - עיריית חיפה. בפני עשרות יזמים ואנשים המתעניינים ביזמות דיבר פרס על חדשנות בארץ ובעולם תוך התייחסות ספציפית לפוטנציאל הטמון בחיפה בתחום היזמות.

צילום: הגר מסר
צילום: הגר מסר

פרס מזהה הזדמנות מיוחדת בחיפה בכל הנושא של Digital health. זאת לדבריו בזכות השילוב של הגורמים בעיר – בתי חולים, מוסדות אקדמים, חברות הייטק בינלאומיות וקהילה.

לדבריו העולם השתנה, השינוי הכי גדול הוא שהתחיל גל דיגיטלי. כל דבר שעשוי ממולקולה ואפשר להמיר אותו לדיגיטל: "אני אוהב להסתכל על המסך של האייפון שלי ולראות את כל המכשירים שהיו מייצרים פעם מחומרה ואינם יותר: מצלמה, עיתון, טלוויזיה, מחשבון, רדיו, מכתבים ועוד. הגל התחיל בתקשורת והיום רואים אותו גם בשירותים ציבוריים ובתחום המכוניות ובתחום הרפואי והחקלאות, ומי שאחראי לזה הם הדור הצעיר ולכן זה הפך להיות עולם של יזמים, היום כולם הולכים להקים חברות. אני קורא לזה הדרך השלישית".

עוד דיבר פרס בנושא של ישראל וחדשנות. "מבחינת INNOVATION בישראל - אני מסתכל על נתונים בסיסיים של 25 שנים על תעשיית הון סיכון, עלינו בקצב ההשקעות השנתי מאפס ל-6 מיליארד דולר בשנה. היום כשני שליש מתוך ה-6 מיליארד הללו מושקע בצמיחה. רואים בחמש שנים האחרונות הכפלה בשווי האקזיטים. יותר חברות רב לאומיות שמשקיעות בישראל בשלב הצמיחה".

ההאב החיפאי In-vent שנפתח בחודש מארס 2016 ויציין בחודש הבא שנה לפעילותו והינו ההאב העירוני הראשון שנפתח בחיפה ומהווה ציון דרך משמעותי בכל הקשור ליזמות בעיר. In-vent הינו מרחב עבודה שיתופי עבור יזמים חיפאיים, הוא הוקם על ידי רשות הצעירים של עיריית חיפה בעיר התחתית. המקום נועד עבור יזמים פרטיים או חברות אשר נמצאים בתהליך בניית המוצר או פיתוחו. בשלבים מוקדמים אלו עומדים לרשותם שירותים שונים שמעניק המקום לרבות הדרכה עסקית, עורכי דין, מתכנתים, יועצים מקצועיים ואחרים. בנוסף, נערכים אירועים מקצועיים, סדנאות, הרצאות של מובילי התעשייה כמו גם מפגשים חברתיים. ההאב מאכלס כיום עשרות מיזמים טכנולוגיים בתחומים שונים הנמצאים בתחילת דרכם ומייצרים עניין רב. במארס הקרוב יתקיים במקום אירוע יזמות "האקתון" בחסות אינטל.

רשות הצעירים של עיריית חיפה נותנת מענה וליווי לצרכים של הצעירים בעיר באמצעות רשת מרכזים. המרכזים נותנים מענה בתחומים שונים של יזמות, קריירה, נוער, הורים צעירים, סטודנטים. כל זאת במטרה לחזק את הזיקה בין הצעיר לעיר וכן להעמיק את תחושת השייכות שלו לעיר חיפה.