הישראלים נלהבים ומגיעים בהמוניהם: אז הנה עוד שבוע (ואחרון) של חוויה בדואית בפסטיבל דרום אדום. אפילו הפריחה מרימה קרנה בעוז, על כן יוארך בשבוע נוסף פסטיבל דרום אדום ואתם תוכלו ליהנות משוק היזמים הבדואים "שוקראן" - חוויה נהדרת של ריחות, טעמים וחיבור לטבע כמיטב המסורת הבדואית. השוק הבדואי הנודד - "שוקראן" - שוק של ניחוחות משכרים, טעמים מעוררים ותבלינים בדואים יחודיים - בצומת בית קמה, יום שבת, 4.3 בין השעות 9:00-15:00

כלים
צילום: סאלי פטל
צילום: סאלי פטל

לאחר שפסטיבל דרום אדום שבר השנה את שיא המבקרים, ולאור הפריחה שרק עכשיו הגיעה לשיאה, הוחלט להאריך את הפסטיבל בשבוע אחד נוסף ואחרון. גם במהלך סוף השבוע הקרוב יוכלו המבקרים ליהנות משפע של פעילויות ,סיורים ואטרקציות. חלק גדול ללא תשלום. בין הפעילויות יהיה גם שוק היזמים הבדואי היחיד בארץ "שוקראן".

שוק יזמיות ויזמים בדואים ססגוני שייקח אתכם למסע לעולם קסום מדברי ואמיתי. בשוק מוצרים בדואים אותנטיים בעבודת יד, קרמים טבעיים שנרקחו מצמחי מדבר, תכשיטים, רקמה, עבודות קרמיקה של אמנית בדואית, תבלינים, צמחי מרפא, קפה בדואי טחון במקום, מוצרים עבודת יד, אריגה, דברי נוי, מתוקים, עוגיות בדואיות וכמובן פיתה בדואית עם לבנה, שמן זית וזעתר. דברים שלא ניתן למצוא בשום חנות. השוק בשותפות עם מעוף לקידום עסקים קטנים.

בין היזמים שיציגו את עבודותיהם - בת המדבר, מרים אבו-רקייק, בעלת חברת הקוסמטיקה הטבעית, "בת המדבר" תגלה למשתתפים חלק מסודותיה ותציג את התכשירים הטיפוליים שהיא רוקחת מצמחי בר ומרפא, המבוססים על מסורת בדואית משפחתית בת למעלה מ-400 שנים.

רקמת המדבר - צוות עמותת רקמת המדבר יציג את עבודות הרקמה שנרקמות על ידי נשים בדואיות מלקיה וסביבתה כחלק ממיזם חברתי של העמותה לקידום מעמד האישה הבדואית בנגב.

חוות צמחי מרפא ותבלין - אסד אלאסד יסביר לכם על צמחי המרפא הבדואיים ויציע למכירה ממגוון התערובות שמכין בעצמו בחוות התבלינים הייחודית שלו.

מרכז סידרה - מפגש עם הנשים שהקימו עמותה לקידום נשים בדואיות יזמיות. הן יעבירו סדנאות אריגה של צמידים, הסבר על סוגי הצמר, תהליך האריגה ושלביו ומסורת האריגה בחברה הבדואית.

אשת קשר: אמל אלנססרה - 054-5850344

זינאב גרביע – קרמיקה בדואית - האמנית הבדואית המוכשרת שמשלבת את המסורת הבדואית ואת הרקמה הבדואית בעבודות הקרמיקה המצוינות שלה תציע למכירה חלק מעבודותיה לקהל הרחב.

שותפים: משרד החקלאות ופיתוח הכפר, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל באמצעות הרשות לפיתוח הנגב, המשרד לשוויון חברתי, מועצה אזורית בני שמעון והסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה באמצעות מעוף דרום.