טיפ!רים - פורים בפתח. ד"ר עמי הירש ממרכז רפואי "עיניים" מגיש המלצות להורים ולילדים. איך לשמור על העיניים במהלך חגיגות פורים: חשוב להשתמש באיפור שאינו "אבקתי" על מנת להימנע מחדירת האבקה לעיניים שעלולה לגרום לגירוי ואדמומיות. בכל מקרה יש להשתמש באיפור היפואלרגני.

כלים
צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

במידה והאיפור כן נכנס לעיניים, יש לשטוף במים זורמים.לילד אלרגי מומלץ שלא להשתמש באיפור לעיניים. בתחפושת הכוללת מסיכה, יש להשתמש במסכה עם פתחים רחבים לעיניים, על מנת שלא לפגוע בשדה הראייה של הילד.

לבני נוער שמעוניינים להרכיב עדשות מגע צבעוניות כחלק מהתחפושת, יש להתייעץ לפני כן עם רופא עיניים. בכל מקרה חשוב לשטוף היטב ידיים לפני הרכבתן, לא להרכיב ליותר משעתיים ואם יש אדמומיות, להסירן מיד.

אין לשפשף את העיניים במקרה שחדרה אבקה או לכלוך. על מנת למנוע נזק ללחמית וקרנית העין וכן כדי למנוע החמרה בתחושת האודם, הגירוי ואי הנוחות בעין. אם נכנס לעין חפץ או גוף זר , הקרנית עלולה להישרט. לכן מומלץ לגשת לרופא עיניים שיוכל להוציא את הגוף הזר באמצעים סטריליים ותחת אלחוש מקומי ולבדוק מידת נזק לקרנית. נגיעות מיותרות בעיניים גם במטרה להוציא את החפץ הזר מסוכנות ולא מומלצות בשום אופן.

יש להימנע משימוש בספריי לכיוון העיניים ובכל מקרה אם חדר חומר לעין יש לשטוף במים זורמים. אם הצריבה לא עוברת יש לגשת מייד לרופא עיניים או לבית החולים. אין לזרוק קפצונים ופיקות לכיוון הפנים. אבק השריפה עלול לגרום לכוויה בעפעפיים ובפנים ולכן מחייב הגעה מהירה לבית החולים.