התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועצת המשפטית של תאטרון בית לסין, עו"ד מיכל רוזנבוים לדעת מהו שכרה של  מנכ"לית בית לסין, גב' ציפי פינס ואת הסדר ואישור משרד הפנים לעניין העסקתה שכן עברה את גיל הפרישה.

כלים
צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

במשרדי התנועה לאיכות השלטון התקבלה פניה לעניין התנהלותו הבלתי תקינה של תיאטרון בית לסין בעניין מינויים בתיאטרון ובוועד המנהל אותו.  מן הבדיקה שערכנו עולה, כי תיאטרון בית לסין חב בחובות תאגיד עירוני, על אף שאינו בשליטת הרשות המקומית הינו תאגיד הכפוף לסעיף 249 א לפקודת העיריות.

על פי תקנה 7 לתקנות העיריות (נציגי העירייה בתאגיד עירוני) תשס"ו - 2006, קיימת הגבלת קדנציה של נציגי צבור מטעם רשות מקומית בוועד המנהל של תאגיד עירוני למשך שלוש שנים ואפשרות הארכה לקדנציה אחת נוספת בלבד. מן הפניה שהועברה למשרדנו עולה, כי נציגי הציבור מטעם עיריית תל אביב, מר אריאל קפון ומר ניב אחיטוב מכהנים ברצף משנת 2004. ככל הידוע לנו, מר אחיטוב אף מונה ליו"ר הדירקטוריון לאחרונה.

מן הפניה שבידנו ומן הפרסומים בתקשורת עולה, כי הגב' ציפי פינס המכהנת כמנכ"לית התיאטרון כמו גם כמנהלת האומנותית ואף כבימאית מעת לעת, משתכרת למעלה מחצי מיליון שקל לשנה. נוכח הדברים מבקשת התנועה לאיכות השלטון מהיועצת המשפטית של תיאטרון בית לסין, לדעת מהו שכרה של הגב' פינס וכן, מבקשת לקבל את ההסדר ואישור משרד הפנים לעניין העסקת הגב' פינס שכן עברה את גיל הפרישה.