בונים לילדים: קרקעות חדשות לילדים חוזרים במיתר - המועצה המקומית מיתר אישרה תכנית להקמת מגרשים בשכונות הדרומיות בישוב. במועצה מתכננים להקצות עשרות אחוזים מהקרקעות שימכרו למען בנים ובנות חוזרים, דור שני או יותר בישוב, בלבד.

כלים
צילום: חיים אוחיון
צילום: חיים אוחיון

 הישוב מיתר, המוביל בין ישובי הלוויין של באר שבע, מתפתח בשנים האחרונות ומשפחות רבות, מהדרום ומהמרכז, מבקשות לקנות שטח ולעבור לישוב שנחשב כמוביל בתחום החינוך, הספורט והנוער. רק השנה החלו ללמוד תלמידי כיתות יב' בתיכון הקיים ובהמשך השנה אמורות להתחיל עבודות הבנייה על התיכון החדש שיקום בכניסה לישוב.

בשל הביקוש הרב שנוצר, וכחלק מההכנות של המועצה לתושבים הנוספים שיגיעו, החליטו במועצה להקים שכונות נוספות באזור הדרומי של הישוב שיציעו כ-800 יחידות קרקע. כעת נמסר מהמועצה כי בכוונתם להקצות כ-30% מסך הקרקעות שימכרו בפרויקטים העתידיים למען בני ובנות הישוב. בנוסף נמסר כי המחיר לקרקעות עבור התושבים יהיה זול יותר מהמחיר הרגיל במטרה לאפשר לדור השני של הישוב להישאר סמוך להוריהם ומשפחתם. חשוב לציין כי משיטה זו נהנים כבר מאות מבני הישוב שרכשו קרקע בפרויקטים קודמים.

"בעוד שישובים בסביבה סוגרים את שעריהם בפני תושבים חדשים, אנו במיתר החלטנו להרחיב במטרה להגדיל את הישוב ולבסס את מעמדנו כישוב מוביל בנגב" סיפר אבנר בן גרא, ראש המועצה המקומית מיתר. "כחלק מהרחבת והגדלת הישוב, בחרנו לתת העדפה משמעותית לבני ובנות הישוב שמעוניינים לחזור לגור בישוב בו גדלו, ולגדל את משפחתם באותה איכות החיים והחינוך שהם קיבלו בצעירותם".

אודות המועצה המקומית מיתר: היישוב הקהילתי מיתר מונה כ-1750 משפחות, והוא ממוקם כ- צפונית-מזרחית לבאר-שבע בסמוך ליער יתיר. שיעור התעסוקה ביישוב מגיע לכ-93%, ובדירוג החברתי-כלכלי של הלמ"ס מיתר זכתה בציון 9-10. ביישוב מערכת חינוך פורמאלית וא-פורמאלית ענפה, שזוכה להישגים הגבוהים ביותר בדרום. ביישוב מועצות נוער, בתי ספר וגנים מהמובילים באזור, ושלוש תנועות נוער. החיים ביישוב משלבים את היתרונות של יישוב כפרי עם מערכת שירותים עירונית מתקדמת ומקיפה ברמה הגבוהה ביותר.