נבחרת בית הספר אור מנחם מאשקלון, זכתה באליפות ה - IT והרשתות הארצית של משרד החינוך וסיסקו ישראל בה לקחו חלק מאות בני נוער ברחבי הארץ. בשלב הגמר שנערך במשרדי חברת 'סיסקו' בנתניה התחרו 60 תלמידים מ-20 בתי"ס מרחבי הארץ ובמקום ראשון זכתה נבחרת ביה"ס אור מנחם מאשקלון .

כלים
בית הספר אור מנחם באשקלון - יש שכל יש אליפות
בית הספר אור מנחם באשקלון - יש שכל יש אליפות

במהלך השנים 2014-2017 השקיעה סיסקו מיליון דולר במימון הכשרת מורי תיכונים במגמת תקשוב, סבסוד רכישת מעבדות ועוד, כדי לסייע בהכשרת דור ה-IT הבא של ישראל אנשי מקצוע בתחום ב-IT מבוקשים היום בכל ענף: שירותים פיננסים, אופנה, בריאות ועוד.

ביום ה' האחרון (16.3) התקיימה, בפעם השנייה בישראל, אליפות IT ורשתות תקשורת ביוזמת משרד החינוך, בשיתוף 'סיסקו' ובהשתתפות תלמידים מרחבי הארץ, המהווים את דור העתיד של ה-IT הישראלי.

לשלב הגמר שנערך לאחר שלב מוקדמות בו לקחו חלק מאות תלמידים, עלו 60 תלמידי ותלמידות מגמות תקשוב (כיתות י"א-י"ב) מ-20 בתי הספר ברחבי הארץ הכוללים את: אורה מודיעים רמת גן, אורט בן גוריון עפולה, אמירים ראשון לציון, אושרינו בני ברק, אמית צפת, ברנקו וייס בת ים, מקיף גבעת ברנר, גולדווטר אילת, גמנסיה חדרה, ויצו רחובות, ישיבת אושרינו, ישיבת אור מנחם, מקיף משגב, מקיף רמת גן, נעמת ראשון לציון, עירוני ז יפו, תום חרב לאת, תיכון בן צבי קרית אונו, תיכון מדט נתניה.

במסגרת האליפות, נדרשה כל נבחרת בי"ס (3-4 תלמידים בכל נבחרת) להתמודד בזמן אמת עם 4 משימות וירטואליות מתגלגלות ומאתגרות, בנושאים השייכים לעולמות התוכן של תחום ה IT- ורשתות תקשורת, כגון: הגדרת נתבים ומתגים וחיבור לאינטרנט,רשתות מקומיות ולא מקומיות, ועוד.

התלמידים ביצעו את המשימות שהוטלו עליהם על גבי עמדות מחשבים ובסוף התחרות הוכרזו 3 בתי ספר הזוכים (על פי זמן ותוצאה) על בסיס פורמט הקורס של האקדמיה של סיסקו. הנבחרת שקיבלה את הציון הגבוה ביותר בזמן הקצר ביותר והוכתרה כמנצחת היא נבחרת ביה"ס אור מנחם מאשקלון. כמו כן, חולקו גם פרסים לזוכים: שעון חכם למקום שלישי – עירוני ז' יפו תל אביב, טאבלטים למקום שני – מקיף גבעת ברנר, ומחשבים ניידים למקום ראשון- אור מנחם אשקלון.

עינת איתין, מנהלת האקדמיה של סיסקו בישראל: "התרגשנו ושמחנו מאוד להמשיך את המסורת שהתחלנו בשנה שעברה, ולארח אצלנו את האליפות ויותר מכל גאים על כך שסיסקו ואקדמיית התקשורת יכולות לקחת חלק בעיצוב והכשרת דור העתיד של ה-IT הישראלי. נשמח מאד לראות את התלמידים החרוצים והמוכשרים האלו אצלנו בחברה בעתיד".

עומר אלבז, תלמיד מקיף גבעת ברנר שהשתתף בתחרות: "הקבוצה שלנו מאוד נהנתה בתחרות! זאת הייתה הזדמנות נהדרת ללמוד בצורה שונה מהדרך שאנחנו לומדים בכיתה. החוויה הייתה נפלאה, ולמרות שזאת הייתה תחרות בלחץ של זמן אני מאמינה שהפקנו את המיטב בשביל ללמוד ולהתקדם בצורה מהנה, מעניינת ועשירה. יצא לנו להתנסות בהרבה דברים שלא למדנו לפני, אבל הצלחנו לעבור את המכשולים וראינו שהידע שצברנו במשך שלוש השנים האחרונות נתן לנו כלים להתמודד עם אלו בכוחות עצמנו. אני מאחלת הרבה בהצלחה לשנתונים הבאים שייגשו לתחרות ומקווה שכולם נהנו ביום המאתגר שחווינו.

האקדמיה של סיסקו הינה אחת מתוכניות האחריות התאגידית בסיסקו, הפעילה בכ- 170 מדינות ברחבי העולם. למעלה מ-6 מיליון תלמידים מחוברים לכיתה הווירטואלית הגדולה בתבל. האקדמיה מכשירה סטודנטים מסביב לעולם ומציידת אותם במיומנויות הנדרשות בטכנולוגיות מידע, תקשורת ורשתות, וכישורים אישיים של המאה ה-21. אליפות IT ורשתות תקשורת 2017 התבססה על מערכת הלימוד והתכנים של האקדמיה בתחום התקשוב והרשתות, בעודה פלטפורמה מקוונת. מדובר באותם התכנים שכ-9000 תלמידי מגמת תקשוב לומדים ביותר מ-200 בתי ספר ברחבי הארץ.