לראשונה בישראל: יריד חשיפה לחינוך המקצועי של משרד העבודה בלונה-פארק ת"א - משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, המפקח על בתי הספר המקצועיים בישראל יקיים את האירוע ב-30.3 • גולת הכותרת: הופעה של הצמד סטטיק ובן אל תבורי • היריד מיועד לתלמידי כיתות ח' ו-ט' ולהוריהם - הכניסה חינם

יוזמת שר העבודה והרווחה - חיים כץ
יוזמת שר העבודה והרווחה - חיים כץ

שר העבודה והרווחה חיים כץ: "החינוך המקצועי מאפשר לצעירים וצעירות להתמקצע בתחום שהם אוהבים ולהתקדם במסלול מקצועי לרמות שכר גבוהות עם יציאתם לשוק העבודה. אני מזמין את כולם להגיע ליריד ולהכיר את יתרונות החינוך המקצועי מקרוב".

משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, יקיים לראשונה יריד ארצי לנוער בלונה-פארק תל אביב, ביום שיכלול שימוש במתקני הלונה הפארק, פעיליות חינוכיות וחברתיות, וגולת הכותרת – הופעה של הצמד סטטיק ובן אל תבורי. מטרת היריד היא לחשוף בפני תלמידי כיתות ח' ו-ט' את הלימודים בבתי הספר המקצועיים שבפיקוח המשרד. הכניסה ליריד תהיה חינם, תותנה בהרשמה מראש וקבלת אישור השתתפות, ותתאפשר גם להורי התלמידים: •

האירוע, "פארק העתיד" שמו, יתקיים ב-30 במרץ 2017, החל מהשעה 15:00 ועד השעה 22:00. במשרד נערכים להגעתם של כ-5,000 בני נוער, שלצד מתקני הלונה פארק וההופעות, יוכלו לחוש מקרוב מה משמעותו של החינוך המקצועי – בפארק יוצבו דוכנים אשר יופעלו על ידי תלמידים מבתי ספר מקצועיים מרחבי הארץ, בהם ידגימו התלמידים את יכולותיהם, לדוגמא: תלמידי מגמת מל"ט יציגו כלי טיס בלתי מאויישים, תלמידי מגמות הצילום יציגו את תוצריהם, תלמידי מגמות קולינריה יציעו טעימות, תלמידי מגמות טיפוח החן יציעו טיפולים לאורחים ועוד. לצד דוכנים אלה יוצבו דוכני מידע, בהם יוכלו בני הנוער והוריהם להתייעץ עם אנשי האגף להכשרה מקצועית לגבי בתי הספר השונים והמגמות הקיימות בכל בית ספר.

שולי אייל, מנהל האגף להכשרה מקצועית במשרד: "מדובר על הזדמנות יוצאת דופן עבור התלמידים והוריהם לא רק ליהנות מאירוע מדהים וללא תשלום, אלא בעיקר להיחשף לחינוך המקצועי לנוער המאפשר לכל תלמיד לרכוש מקצוע, לשלב לימודים עם עבודה בשכר (החל מכיתה י"א) ולקבל תעודה רשמית של מדינת ישראל בסוף לימודיו. בוגרינו מבוקשים מאוד בשוק התעסוקה ורבים מהם המשיכו להתקדם במסלול המקצועי לרמות שכר גבוהות בהרבה מהשכר הממוצע במשק". אייל ביקש להדגיש, כי אין צורך באישור של אף גורם, במשרד החינוך או ברשות המקומית על מנת להירשם לבתי הספר המקצועיים, וכי הלימודים בהם ניתנים בחינם.

האגף להכשרה מקצועית הפועל במסגרת משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, מתקצב ומפקח על החינוך המקצועי בישראל באמצעות מערכת של 61 בתי הספר. במערכת זו לומדים כ-12,000 תלמידים בכיתות ט'-י"ב. תלמידים אלה לומדים ב-13 ענפי הכשרה שונים כגון רכב, חשמל, קולינריה, מנהל וכו', סה"כ כ-60 מקצועות לימוד. בתי הספר מופעלים ע"י כ-20 רשתות חינוך אשר הגדולות שבהן הינן עתיד, עמל, דרור, אורט ורשת סכנין. המערכת מספקת חלופה עיקרית לבני נוער אשר לא מצאו את מקומם בבתי הספר של משרד החינוך ומהווה הזדמנות שנייה בכך שהיא מאפשרת רכישת מקצוע והשתלבות בצה"ל ובעולם התעסוקה. המערכת הינה מוכוונת לשוק התעסוקה – הבוגרים יוצאים עם תעודה רשמית של משרד העבודה והרווחה אשר השוק מכיר בערכה, ומאפשרת ברוב המקרים השתלבות מיידית בעבודה ובתפקיד מקצועי בצה"ל ללא קורס נוסף. במהלך לימודיהם, יוצאים התלמידים לעבודה בתעשייה בתחום לימודיהם תמורת שכר, ליום עד יומיים בשבוע. המערכת קיימת תחת האגף להכשרה מקצועית מראשית שנות ה-50, ופועלת מכוח חקיקה ייעודית (חוק החניכות וחוק עבודת נוער).