אל תחכו לחול המועד! חוגגים בשבוע שלפני פסח בגן החיות התנ"כי, הדרך היעילה ביותר להתכונן לחג – ביעור חמץ יחד עם הפילים, סיפור בלשי מרתק, בו המבקרים צריכים לסייע ולאתר את ביצי העזנייה האחרונות שהוחבאו בגן, פגישה עם מטפלי גן החיות המסבירים כיצד מלמדים פינגווינים לשחות ועוד סיפורים מרתקים ובנוסף, מפגשים מודרכים עם בעלי חיים ידידותיים, מופע קרקס מסעיר האכלות מודרכות ועוד

כלים
צילום: גן החיות התנ"כי
צילום: גן החיות התנ"כי

 

4-9 באפריל (חופשת פסח בבתי הספר), גן החיות התנ"כי בירושלים - בגן החיות התנ"כי בירושלים החליטו שלא לחכות עם הפעילויות המיוחדות לפסח עד לחול המועד, אשר ממילא תמיד מלא במבקרים, ודווקא להתמקד בשבוע שלפני החג, כשילדי בית הספר כבר יצאו לחופשה והגן יותר רגוע ונינוח.

בימים שלפני החג יוכלו המבקרים לראות בדיוק עד כמה מהנה יכול להיות ביעור חמץ אם עושים אותו נכון. הפילים הענקיים שבגן, יעלימו את כל הלחם במקום, בהאכלה מיוחדת מהיד אל הפה. הביקור יחשוף גם לעולם המופלא של בעלי החיים בגן ושל האנשים שאחראים על הטיפול בהם בסדרת מפגשים מרתקת, יאפשר להם להפוך לבלשים ליום אחד ולנסות לאתר את ביציה העזנייה האחרונות בישראל ועוד.

פגוש את המטפל – מפגשים מרתקים עם מטפלי הגן, האנשים שמעבירים כל יום בדאגה לרווחת בעלי החיים. במהלך המפגשים שומעים מהמטפלים על שגרת העבודה בגן, וגם מה עושים במקרים שמחוץ לשגרה, כמו איך מטפלים בכאב שיניים לפיל ואיך מלמדים את הפינגווינים לשחות?

מתי: בימים א'-ה' 2-6 באפריל בשעה 15:00 באודיטוריום במפלס הכניסה

כתב חידה בלשי: תעלומה בגן החיות - במהלך הביקור בגן החיות, המשתתפים מקבלים כתב חידה, שמטרתו לסייע למצוא את הביצים האחרונות של העוף הדורס הענק - העזנייה הארצישראלית, אשר נחטפו על מנת למוכרן בשוק השחור. כתב החידה יוביל את המבקרים למסע ברחבי הגן, בו הם נדרשים למלא משימות, לאסוף רמזים ולהשתתף בהפעלות שינסו להוביל אותם להצלת העזנייה והחזרתה אל הטבע.

סיפור ההרפתקה והמסרים של כתב החידה סובבים סביב הכחדת בעלי חיים בעידן המודרני וסביב תפקידו המרכזי של גן החיות התנכי בשימור זנים שנמצאים בסכנת הכחדה בארץ ישראל.

תוך כדי המסע, האורחים ילמדו על בעלי חיים שחיו בישראל ונכחדו, על בעלי חיים שנמצאים כיום בסכנת הכחדה ועל פרויקטים לשימור, רבייה והשבה של בעלי חיים מהשבי אל הטבע.

מתי: בימים ד', ה' 5,6 באפריל בין השעות 10:00 – 15:00

בנוסף, ביעור חמץ מיוחד, בו מאכילים את הפילים בלחם מהיד אל הפה יתקיים בימים ה', א' 6,9 באפריל בשעה 17:00 ומופע קרקס מסעיר של הקרקס המעופף, מלא באקרובטיקה פרועה ועוצרת נשימה יתקיים ביום ג' 4 באפריל בשעות 14:00 ו-14:45 באמפיתאטרון של גן הפסלים.

מי שבכל זאת יעדיף להגיע לגן בימי חול המועד, יוכל להשתתף בסדנה "יורדים אל הים" – סדנה אינטראקטיבית העוסקת בים וביצורים המופלאים שבו. הסדנה תתקיים בימים ד', ה', ג' 12, 13, 18 באפריל בשעה 16:00 באמפיתאטרון של גן הפסלים. הסדנה מפנה זרקור לשימור יצורי הים המרתקים כמתאבן לפתיחת אקווריום ישראל, ירושלים.

לכל אורך חופשת הפסח יתקיימו מפגשים מודרכים עם בעלי חיים ידידותיים, בשעות 11:00 – 17:00 מדי שעה בכיתת ה"בית חי". בימי שישי וערבי חג הפעילות תתקיים בשעות 11:00 – 14:00.

במשך כל ימי החג יהיה ניתן ליהנות גם מרצף של האכלות מודרכות, אימון פילים על פי שיטה ייחודית המספקת לפילים איכות חיים גבוהה, מפגשים מודרכים עם בעלי חיים ידידותיים ועוד.

רכבת גן החיות אינה פועלת בתאריכים 11-17 באפריל, בשל עומס מבקרים.

בתאריכים 12, 13 באפריל יופעל מערך הסעות ללא תשלום מחניון הגן הטכנולוגי לגן החיות ובחזרה, לנוחות המבקרים

שעות פעילות הגן: ימים א' – ה' 9:00 – 18:00, שישי וערבי חג 9:00 – 16:30 שבת וחג 10:00 – 18:00

מחיר: ילד (גיל 3-18) 42 ₪, מבוגר 55 ₪ כל הפעילויות כלולות במחיר הכניסה