חג האביב מביא איתו חופשה ארוכה מבתי הספר וגם במקומות העבודה מורידים כוננות. אם גם אתם רוצים לבלות את פסח יחד עם המשפחה ומחפשים מסלול טיול אטרקטיבי, כדאי שתקראו את הכתבה הבאה

מסלולי טיול בחג הפסח
מסלולי טיול בחג הפסח

פסח הוא ללא ספק אחד החגים המרגשים ביותר בלוח השנה העברי. מלבד העובדה שהוא מציין את תחילת האביב, יש משמעות גדולה לחופשה המרוכזת של בתי הספר והגנים. הורים לילדים שמחים לנצל את חופשת פסח כדי לצאת לטיולים ברחבי הארץ ולרענן את השגרה. רוב מקומות העבודה מכירים בחופשת פסח ובמהלך חול המועד אפשר לצאת מוקדם בלי לגרום להרמת גבות.

בין הכנרת ליערות קק"ל

הרבה משפחות בוחרות ובצדק לבלות את פסח מחוץ לבית יחד עם המשפחה. בשביל זה צריך לבחור מסלול טיול מתאים ולהכיר את הפעילויות שנערכות ברחבי הארץ. באזור הצפון למשל תוכלו לצאת לטיול רגלי סביב הכנרת ולעצור לטבילה קצרה באחד החופים.

אפשרות אחרת היא להצטרף לטיולי אביבי עם מדריכי קק"ל ביערות. הטיולים כוללים הדרכה קצרה ואפשרות לבחור בין מסלול רגלי או נסיעה ברכב פרטי. בגן לאומי בית שערים יש פעילות עשירה לכל המשפחה לכל אורך חול המועד, ובגן לאומי כוכב הירדן והסביבה ניתן להצטרף לפעילות מיוחדת גם בחניון הלילה.

מה קורה במרכז ובדרום?

גן לאומי קסטל עבר לאחרונה שיפוץ ובחג פסח הקרוב תוכלו להגיע כדי לראות אותו מקרוב. שני סרטים חדשים על תולדות האתר מצטרפים לפעילויות הקיימות, ואין צורך בתשלום נוסף מלבד דמי הכניסה כדי להשתתף בהן.

הירקון הוא אחד מאתרי המורשת החשובים באזור המרכז ואסור לוותר על הביקור בו בעונת האביב. סיורים מודרכים שנערכים במקום מתאימים למשפחות עם ילדים בטווח רחב של גילאים, ואפשר לקנח את הבילוי המשותף עם אחת האטרקציות של אזור תל אביב.

טיולי שטח עם הרכב הפרטי

אי אפשר להמליץ על טיולים בפסח בלי להזכיר את המסלולים שמיועדים עבור בעלי רכב שטח וג'יפים. באזור הדרום למשל אפשר לצאת לטיול שבילים מהיר שחוצה את "ים החולות" של הנגב ולהרגיש בחו"ל, בעוד בלב השפלה מחכה מסלול טיול סובב תל צפית שמתאים גם לרכבים קטנים. הדגש הוא על בחירת מסלולי טיול בדרגה קלה כדי שגם הילדים ייהנו מהחוויה. בנוסף, אפשר לעצור את הרכב בכל רגע נתון כדי לערוך פיקניק בלב הטבע ולספוג קצת שמש.

טיול קלאסי של משפחה בפסח נמשך בין שעה וחצי לשעתיים. ניתן לשלב בין מסלול מעגלי או טיול רגלי ולמצוא שמורות טבע מסודרות לארוחה קלילה עם הילדים. היתרון של מסלולי טיול בפסח בא לידי ביטוי בהתאמה אידיאלית למזג האוויר, כמו גם באופן שבו הילדים בוחרים לפרוק אנרגיות. רוב הילדים חוזרים הביתה עייפים ומרוצים וההורים מרוויחים עוד כמה שעות של שקט ומנוחה.