צריח, מלך, גננת ומגלשה - פרויקט חדשני ללימוד שחמט, התחיל השבוע במספר גני ילדים בהרצליה. 120 ילדים בהרצליה עשו השבוע את המהלך הראשון במשחק השחמט, כלומר קיבלו שיעור ראשון ביסודות המשחק.

שיעור שחמט בגן עופר בהרצליה צילום: עיריית הרצליה
שיעור שחמט בגן עופר בהרצליה צילום: עיריית הרצליה

זאת בהתאם לתכנית שמעודד ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, לפיה לימוד שחמט יתחיל כבר בגני הילדים. בהתאם לכך, מועדון השחמט בעיר, הפועל במסגרת מחלקת הספורט של העיריה, החל השבוע להעביר שיעורים בנושא בארבעה גנים לילדי גן חובה בעיר: חופית, עופר, יערה ואייל.

"שחמט הוא משחק המפתח אצל הילדים כישורי חשיבה ויצירתיות ומחנך להגינות ולכבוד הדדי", אומר ראש העיר משה פדלון, "לכן חשוב שהוא יילמד כבר בגיל הגן. הפרויקט בארבעת הגנים הוא שלב ניסיוני שבהמשך יתרחב לשאר הגנים בעיר".

מועדון השחמט הוא בין המועדונים הגדולים והמקצועיים בארץ ולו ניסיון רב בהדרכת שחמט לנוער והכשרת מדריכים. תכנית הלימודים בגני הילדים נעשית בתיאום עם המחלקה לגיל הרך באגף החינוך והיא כוללת בין השאר הקניית יסודות בסיסיים, תחבולות, הצגת עמדות לחיזוק היכולת וההערכה של הילד וכמובן משחקים תחרותיים ידידותיים בין הילדים.

את התוכנית מלווה מצגת עם איורים מרשימים ההופכת את לימוד השחמט בגנים לחוויה מרתקת לילדים, וכן הוכשר סגל מדריכי שחמט ייעודי לגני ילדים.

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא מציין כי "התכנית היא מהלך נוסף שיזם ראש העיר, ומכוון לשיפור הכישורים והמיומנויות של ילדי העיר, זאת כחלק מהמאמץ העירוני המתמשך שלנו לשמירה על מיקומה הגבוה של מערכת החינוך המצוינת של הרצליה".