גשם של שיתופי פעולה: חברת SmarTap מעוררת עניין רב בזירה הבינלאומית אשר הציגה בתערוכת 2017 ISH, שנערכה בפרנקפורט חברת SmarTap הישראלית הציגה בשבוע שעבר בתערוכה היוקרתית והגדולה באירופה לעולם המקלחת והסניטציה-ISH 2017   שנערכה בפרנקפורט, גרמניה.

דיוויד המל ואסף שאלתיאל, מייסד ומנכ"ל SmarTap. צילום: יח"צ
דיוויד המל ואסף שאלתיאל, מייסד ומנכ"ל SmarTap. צילום: יח"צ

מדובר בתערוכה הבינלאומית המובילה לחדרי רחצה ותחומים נלווים סביב מים, אנרגיה והבית החכם, אשר מהווה חלון ראווה לחידושים טכנולוגיים חמים.

SmartTap הציגה את מערכת הרחצה המתקדמת שלה אשר לא רק מספקת חווית רחצה איכותית, אלא גם נותנת התראות ומאפשרת שליטה בסביבת המים הביתית, המסחרית (מלון, דיור מוגן, מכוני כושר) והעירונית. ל SmarTap חשיבות מבחינת נוחות, בטיחות, חיסכון וסביבה. המערכת אוספת נתונים חשובים אודות המים – טמפרטורה, לחץ וספיקה, ומעלה אותם בזמן אמת לניתוח בענן של אמזון. הנתונים מאפשרים מגוון התראות חשובות כגון על נזילות במערכת המים, על הפרשים בלחצי המים בין קומות בניין או בין בתים ושכונות, על חריגה מדפוסי רחצה, ועוד. המערכת מאפשרת שליטה בטווח טמפרטורת המים, בכמויות המים הזורמים ובלחצי הזרימה – מדדים אשר מתורגמים לחווית המשתמש, לבטיחותו, ולחיסכון משמעותי במים ובאנרגיה שנועדה לחימומו. כך לדוגמא, בפרוייקט פיילוט עם מערכת SmarTap במלון שרתון תל-אביב, נמדד חיסכון של 30% בצריכת המים ו 8% בצריכת חשמל.

SmarTap פותחה בשיתוף הענקיות Intel (תחת תכנית ה-IPP) ואמזון, והיא תוכננה כחלק אינטגרלי של הבית החכם. הודות לאינטגרציה שנעשתה עם מכשיר "אמזון אקו", ניתן להפעילה באמצעות דיבור, וכן לתכנן מקלחות ואמבטיות מראש על ידי שימוש באפליקציה בטלפון חכם או בטאבלט.

אסף שאלתיאל, מייסד ומנכ"ל SmarTap: "הטכנולוגיה שפותחה על ידי החברה הינה שילוב של פתרון לבעיות שונות על ידי רתימת טכנולוגיה מתקדמת ועוד צעד בכיוון החיבור של הבית על שירותיו השונים לאינטרנט. היא מאפשרת ליהנות ממקלחת בטוחה (הגנה מפני כוויות וכוונון טמפ' רצויה) ושמירה על הצנרת הביתית (ניתור לחץ מים בזמן אמת, מניעת קפיאת צנרת החוץ וזיהוי פיצוצים בצנרת או לחץ חריג), תוך שילוב חוויית מקלחת ברמה אחרת".

SmarTap מביאה את הדור הבא של עולם המים בבית החכם: יכולת בקרה, ניהול ושליטה, והיכולת לאפשר ללקוח מקלחת מענגת בדיוק כפי שהוא אוהב פעם אחר פעם.

החברה כבר החלה למכור בישראל, בארצות הברית ובאנגליה ולאחר התערוכה מרחיבה את נוכחותה במדינות אלה ובמקומות אחרים כגון צרפת, גרמניה, צ'כיה והודו. בימים הקרובים צפוי להיחתם הסכם הפצה עם חברת Hamnmel מצרפת, ועם חברות מצ'כיה ומהודו.