משנים עולם עם מקלות מטאטא וצינור ג'קוזי - לראשונה האקתון חולון שמטרתו מציאת פתרונות חדשניים לילדים עם צרכים מיוחדים הלומדים בעיר.

כלים
צילום: אסף סופרין
צילום: אסף סופרין

 

ביום שישי האחרון לאחר 48 שעות קדחתניות, הגיע לסיומו אירוע ההאקתון הראשון שנערך בחולון, ביוזמת העירייה בשיתוף עם מיזם TOM ׁ- ׁTIKKUN OLAM MAKERS הממומן לראשונה בארץ על ידי רשות מקומית, בשל אופיו הקהילתי הייחודי – מציאת פתרונות לאתגרים הניצבים בפני ילדים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים בבתי ספר בעיר. כל זאת, כאמור, בתוך 48 שעות בלבד.

בהאקתון השתתפו כ-60 מייקרים מכל רחבי הארץ בטווח גילים רחב, העוסקים בתחומי ההנדסה, השיווק, העיצוב, היזמות ועוד, אשר עבדו בצוותים במוחות סוערים ויצירתיים יום ולילה, מלווים על ידי מנטורים מהמכון הטכנולוגי HIT בחיפוש פתרונות ל- 12 אתגרים.

המשתתפים הציגו ביום שישי פתרונות מעניינים שנבנו בין השאר, מחומרי גלם לא צפויים כמו מקלות מטאטא ששימשו כפיתרון למסירת כדור בין שני ילדים הסובלים מתפקוד מוטורי נמוך אשר מתקשים מאוד להזיז את ידיהם, או למשל פיתרון שהוצג על ידי תלמידי מגמת הרובוטיקה בתיכון "קציר" שבנו בעזרת צינור ג'קוזי , חליל המיועד לילדים עם שיתוק מוחין, שבו אפשר לנשוף בקלות.

"אופיים הקהילתי של האתגרים בהאקתון היה החזון של הפרויקט – ליצור שינוי אמיתי ומעורבות חברתית עמוקה דרך הירתמותם של מוחות צעירים יזמיים ויצרניים", כך ציינה הילה דרכלר, מנהלת מרכז הצעירים בעיריית חולון והוסיפה כי "ב-48 השעות שעברנו כאן, הצבנו אתגרים לא פשוטים למשתתפים שיצרו עולם עצמאי וטוב יותר עבור ילדים בעלי צרכים מיוחדים מהעיר. אני בטוחה שזו רק תחילת הדרך ואנו נמשיך במיזם הזה גם בשנים הבאות".

באירוע נכחו מנכ"ל העירייה יוסי סילמן וראש העירייה, מוטי ששון, אשר סייר במהלך ימי המרתון ואמר בסיומו כי "הפרויקט הזה הוא סמל לגאווה גדולה עבור חולון, אשר דואגת לרווחתם של הילדים, ולאלו עם הקשיים בפרט".