מדרום תצא בשורת האיכות: פורום מנהלי איכות של התאחדות התעשיינים מרחב דרום, קמ"ג והאיגוד הישראלי צובר תאוצה. חברי פורום מנהלי האיכות במרחב דרום ערכו ביקור לימודי בשבוע שעבר במפעל רמתא של התעשייה האווירית בבאר-שבע, זאת במסגרת המפגש השלישי של הפורום מתחילת השנה.

כלים
צילום יח"צ
צילום יח"צ

הפורום הוקם ביוזמה של קמ"ג (הקריה למחקר גרעיני – נגב בדימונה), לאחר פניות שהתקבלו מאנשי איכות בדרום בסיום כנס איכות שנערך בשיתוף קמ"ג והמכללה האקדמאית להנדסה ע"ש סמי שמעון. זהו תוצר של שותפות פורה של קמ"ג, התאחדות התעשיינים - מרחב דרום, והאיגוד הישראלי לאיכות. הפורום פועל כשלושה חודשים בלבד וכבר כולל למעלה מ-45 מנהלי איכות ממפעלי התעשייה בדרום.

במסגרת הפורום זוכים מנהלי ומבקרי איכות במפעלים קטנים ובינוניים במרחב מפלטפורמה מקצועית המאפשרת להם ללמוד מהניסיון הנרכש של החברות הגדולות במרחב, שהמרכזית שבהן הינה קמ"ג, המהווה עוגן משמעותי בדרום בכלל ובתחום האיכות בפרט

ייחודו של הפורום הינו כי הוא פועל על טהרת המקצועיות ולמידת העמיתים, בה מדי מפגש מוצגת סוגיה על ידי אחד מחברי הפורום ובמסגרת דיון ושולחן עגול מוחלפים רשמים והצעות פרקטיות ליישום והתמודדות עם הבעיה בתחום האיכות. כלומר, הפורום עוסק בפרקטיקה הקיימת בחיי היומיום של מנהלי האיכות במפעלי התעשייה. תוכנית המפגשים כוללת גם סיורים לימודיים מקצועיים של חברי הפורום באחד ממפעלי התעשייה הגדולים ולאחר מכן מתכנסים לדיון סביב סוגיה בתחום האיכות, אשר עולה לדיון על ידי אחד מחברי הפורום.

הפורום מספק לתעשיינים כלים עדכניים ויישומיים להטמעת תהליכי איכות וחדשנות במפעלי התעשייה. בטח לאור העובדה כי סוגיות האיכות מורכבות ומשלבות בין הרצון לשפר את תהליכי הייצור, לעמוד בתקינה ובדרישות האיכות המחמירות מצד הרגולציה ו/או הלקוחות, האתגר בביצוע תהליך שיפור והתייעלות מתמיד בו התוצאות מתקבלות לאחר תהליך ארוך וסיזיפי. כמו כן, אסור לשכוח את הצורך בגיבוי ההנהלה, ברתימת העובדים והסרת חששות מצידם וכן בשינוי התרבות הארגונית לאורך זמן.

השותפות ושיתוף הפעולה בין כל הגורמים הביא ליצירת פלטפורמה מקצועית, איכותית אשר צפויה להעלות על נס את תחום האיכות.

אביב חצבני, מנהל מרחב דרום של התאחדות התעשיינים "מטרת הפורום היא הנגשת תחום האיכות והמצוינות לכל אחד מהמפעלים הקטנים והבינוניים בדרום, בהם בדרך כלל קיים איש איכות יחיד שאין לו את האפשרות להתייעץ בתחום 'בתוך הבית'. באופן זה שיתוף הפעולה בין מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים, קמ"ג ואיגוד הישראלי לאיכות מאפשר למפעלים אלו לקבל סיוע תוך היוועצות מעמיקה עם הניסיון הנרכש בחברות גדולות בעלות מערכי איכות מקצועיים"

אלי דולב, מנהל איכות בקמ"ג "הקמת הפורום יחד עם פעילויות נוספות לעידוד האיכות והמצוינות בדרום, הינן חלק מהאחריות והמעורבות של הקמ"ג בקהילה ומהמדיניות לחיזוק וקידום הנגב והתעשיה בנגב. כארגון עוגן בעל ידע רב וכוח אדם גדול המומחה בתחום האיכות לקחה על עצמה קמ"ג את ההובלה המקצועית והנחלת הכלים והשיטות החדשניות בתחום האיכות. . הרמת הפורום והובלתו מאפשרת לחברות קטנות ובינוניות ליהנות מהידע והניסיון הנרכש של הקמ"ג ובכך לשפר את תהליכי האיכות בתחומם."

שרון אנקר, מנהל איכות בקמ"ג ונציג האיגוד הישראלי בדרום "כאיגוד מקצועי שייעודו להיות מקום המפגש של כלל העוסקים באיכות לקידום המצוינות האישית והארגונית", אנו מלווים מקצועית ושותפים בהקמת הפורום , במטרה "ליצור שיתוף פעולה, הפרייה הדדית בנושאי איכות, והתמודדות עם אתגרים/קשיים תוך למידה מניסיונם של אחרים; וקיום שיח של עמיתים העוסקים באיכות, שיפור הקשר וההכרות וקידום המקצועיות"

אודות מרחב דרום-התאחדות התעשיינים

התאחדות התעשיינים בישראל הינה הגוף היציג היחידי והגדול ביותר של המגזר התעשייתי בישראל. מרחב דרום של ההתאחדות שותף ומשפיע על פיתוח הנגב וזאת על ידי מעורבות בפרויקטים אזוריים כגון: מעבר צה"ל לנגב, פיתוח פארקי תעשייה קיימים וחדשים, קידום תשתיות הגז הטבעי, השמת עובדים בתעשייה גם מהמגזרים הבדואי והחרדי, קידום החינוך המקצועי ועוד. מעבר לכך ישנה פעילות פרטנית של המרחב מול מפעלים הכוללת יעוץ וסיוע במגוון נושאים יומיומיים המעסיקים את המפעלים, כגון: הכשרות מקצועיות במגוון תחומים כמו תפעול, שיווק, משאבי אנוש ועוד, מימון השקעות, פיצויים בגין מבצע "צוק איתן"/רשות המסים, תעסוקה וגיוס כוח אדם, ארנונה, מים/תאגידי מים, גז טבעי, כיבוי אש ועוד מתוך הבנה של האתגרים הרבים העומדים בעיקר בפני המפעלים הקטנים והבינוניים באזור הדרום במיוחד.