עד לאמצע המאה מחצית מתושבי כדור הארץ יחיו באזורים של מצוקת מים. ישראל היא מדינה הממוקמת באזור דל משקעים אשר הפכה תוך עשורים בודדים לאחת המדינות המובילות בטכנולוגיות מים כגון השקייה, התפלה, השבחת מי קולחין ועוד. על רקע הגידול העולמי ועקב בעיות שנוצרו בתחום המים במסגרת תערוכת החקלאות הבינלאומית "אגרו משוב" יתקיים כנס מים עולמי המפגיש את טובי המומחים והחידושים בתחום.

כלים
צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

 

מיליארדי בני אדם ברחבי העולם כבר חווים מחסור חמור במים בעונות השחונות. עבור מדינות רבות תופעות כבצורת ושיטפונות עדיין מהוות איום, וההתמודדות איתן מצריכה תקציבים גדולים. אם מקורות המים לא ינוהלו בצורה טובה יותר, יהפוך המשבר של ימינו לאסון. עד לאמצע המאה יחיו יותר ממחצית תושבי כדור הארץ באזורים של "מצוקת מים", שבהם אספקת המים אינה יכולה לענות על הביקוש. שטחי מרעה שופעים יהפכו למדבריות צחיחים, ומיליוני בני אדם ייאלצו לברוח בחיפוש אחר מים.

במקומות שבהם יש מים זמינים, למיקומם ולמצבם יש חשיבות עצומה. כ–97% מהמים בכדור הארץ הם מלוחים; השאר מתחדשים על ידי גשמים עונתיים או נאגרים בבארות תת קרקעים שמכונות אקוויפרים.

העולם הולך ומתפתח וכתוצאה מכך נגרמות בעיות בתחום המים. בעקבות כך, החליטו בקבוצת משוב לקחת את הבעיה צעד אחד קדימה ולהפיק כנס מים עולמי שידון בכלל הבעיות אשר גורמות למים להיות מצרך נדיר כל כך לאחרונה.

הסיבות שהביאו לבעיות מים בעולם באות לידי ביטוי בגידול קולוסאלי בכמות האוכלוסייה העולמית ב-70 שנים האחרונות, גדלהאוכלוסיית העולם מ-2 מיליארד ל-7 מיליארד. רמת החיים עלתה וקיים צורך ביותר ויותר מזון מן החי שהמשמעות של זה היא שימוש מוגבר במים, סטטיסטית הצריכה של מים בגידול מזון מן החי גבוהיותר פי 5 מאשר גידול מזון מן הצומח. הרבה מאד מקורות מיםבעולם ובארץ זוהמו על ידי האדם- תעשיות, הזרמת מי שופכין ועוד. ולבסוף, עיור- שהפך להיות גורם משמעותי בהגברת שימוש המיםבארץ ובעולם.

ישראל הבינה את המגמה הכלל עולמית כמו כן את הבעיות עמה התמודדו בעבר. אי לכך, המדינה השיקה את התוכנית ממשלתית 'ניו-טק' . תוכנית ממשלתית שהמטרה שלה היא לפתח בישראל תעשייה שתשרת את העולם, תמכור מים לעולם, תמכור טכנולוגיות לעולם, מתקני התפלה, טיהור בהרות ופתרונות שונים. על כן, בכנס המים העולמי, שיתקיים ב-27-28 ליוני בגני התערוכה בתל אביב ידונו כלל המומחים מהתוכניות השונות על הבעיות ופתרונן וכמו כן יציגו החברות המובילות במשק את החידושים החמים ביותר.

חיים אלוש, יו"ר קבוצת משוב: "אנו מאמינים כי הפתרון לבעיית המים העולמית נמצא בישראל. אנו מזמינים את אנשי תעשיית המים מהעולם כולו לבוא ולדון בנושאים החמים ולהציע פתרונות אורכים טווח אל מול מומחי המים העולמיים. זהו משבר שניתן לתקן אותו לפני שיהיה מאוחר מידי".