עמותת אור ירוק: למרות הנתונים הגורפים - רק 4% מרגישים בטוחים יותר לנסוע עם אישה ולא עם גבר - תושבי הדרום יותר מפחדים לנסוע עם נהגות לעומת התל אביבים. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חסרים אלפי נהגים בתחבורה הציבורית ובענף הרכב הכבד. נשים לוחמות בצבא ומטיסות מטוסים ולכן הגיע הזמן שהמדינה תעודד אותן להשתלב גם בתחום הרכב וההסעות, כך נוכל לשלב כח עבודה איכותי בתחום הרכב וגם אולי לצמצם את תאונות הדרכים"

הרבה יותר בטוח לנסוע כשאישה על ההגה. צילום: אילוסטרציה
הרבה יותר בטוח לנסוע כשאישה על ההגה. צילום: אילוסטרציה

בישראל ישנם למעלה מ-4 מיליון בני אדם המורשים לנהוג, מתוכם 1.74 מיליון נשים, המהוות  -43% מסך המורשים לנהוג. כלומר כמעט כל נהג שני היא נהגת. הנתונים מראים, שנהגות מעורבות באופן ניכר פחות בתאונות דרכים ובמיוחד פחות בתאונות דרכים קטלניות. למרות זאת, על פי סקר שערכה לאחרונה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות", נמצא  23% מרגישים בטוחים לנסוע עם גבר שנוהג ורק 4% עם אישה. 33% טענו כי הם מרגישים בטוחים באותה מידה והיתר ציינו כי תלוי מי הנהג או הנהגת.

כשנשאלו מי לדעתם נהג טוב יותר, 38% טענו כי גבר נהג טוב יותר, 16% טענו כי אישה נוהגת טוב יותר ו-38% טענו כי אין הבדל. עוד עולה מהסקר כי קצת יותר ממחצית מהגברים (55%) סבורים שגברים נוהגים טוב יותר מנשים, זאת לעומת כרבע (26%) מהנשים שסבורות שנשים נוהגות טוב יותר מגברים.

כשנשאלו מה הכי מרגיז אותך בנהיגת של המין השני ענו הנשים:

56% מהנשים טענו כי הן לא אוהבות שגברים נוהגים מהר מדי.

10% טענו כי הן לא אהבות שגברים נוהגים בנתיב השמאלי שלא לצורך.

4% טענו כי נהיגה איטית של גברים מרגיזה אותם.

2% לא אוהבות את אופן ומשך החניה.

ואילו הגברים ענו:

30% מהגברים מתרגזים שנשים נוהגות לאט מדי

18% מתרגזים שנשים נוסעות בנתיב השמאלי שלא לצורך

10% לא אוהבים את משך ואופן החניה.

  תושבי הדרום לא מרגישים בטוחים לנסוע עם נהגות

1% מתושבי הדרום ענו כי הם מרגישים בטוחים יותר בנסיעה כאשר אישה נוהגת, לעומת 27% שציינו כי הם חשים בטוחים יותר עם נהג גבר.

2% מתושבי השרון ענו כי הם מרגישים בטוחים יותר בנסיעה כאשר אישה נוהגת, לעומת 25% שציינו כי הם חשים בטוחים יותר עם נהג גבר.

4% מתושבי אזור ירושלים ענו כי הם מרגישים בטוחים יותר בנסיעה כאשר אישה נוהגת, לעומת 22% שציינו כי הם חשים בטוחים יותר עם נהג גבר.

5% מתושבי הצפון ענו כי הם מרגישים בטוחים יותר בנסיעה כאשר אישה נוהגת, לעומת 24% שציינו כי הם חשים בטוחים יותר עם נהג גבר.

6% מתושבי תל אביב והמרכז ענו כי הם מרגישים בטוחים יותר בנסיעה כאשר אישה נוהגת, לעומת 21% שציינו כי הם חשים בטוחים יותר עם נהג גבר.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נשים נוהגות בטוח יותר ונוטות לקחת פחות סיכונים במהלך הנהיגה. חסרים אלפי נהגים בתחבורה הציבורית ובענף הרכב הכבד. נשים לוחמות בצבא ומטיסות מטוסים ולכן הגיע הזמן שהמדינה תעודד אותן להשתלב גם בתחום הרכב וההסעות, כך נוכל לשלב כח עבודה איכותי בתחום הרכב וגם אולי לצמצם את תאונות הדרכים".

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 556 נהגים ונהגות היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות (הרוג אחד לפחות) בשנת 2016, רק  58 מהן היו נשים –10% בלבד.