חגיגה הרמונית בקונצרט "מסרים" - בקונצרט תבוצע יצירת המופת של המלחין ההונגרי ג'רג' קורטאג: "מסרים מאת העלמה טרוסובה המנוחה" בהשתתפות הסופרן יוליה הנינג ובילווי הרכב יוצא דופן עם נגני מנדולינה, נבל וצימבלום בנוסף לנגני האנסמבל.

כלים
בני סלוחין. צילום: יח"צ
בני סלוחין. צילום: יח"צ

בנוסף יבוצעו בקונצרט שתי יצירות בבכורה עולמית מאת המלחין הישראלי ארי בן שבתאי והמלחין האיטלקי פדריקו גארדלה. יצירתו של גארדלה נכתבה עבור נגן הטרומבון בני סלוחין שיקח חלק בביצוע היצירה. מנצח: ז'ולט נאג' 

מוצ"ש 6 במאי בשעה 21:00,  במוזיאון תל אביב לאמנות

יום א' 7 במאי בשעה 20:00,  במרכז למוסיקה ירושלים

אנסמבל המאה ה-21 יקיים את הקונצרט "מסרים", הרביעי בסדרת תגליות. הקונצרט יתקיים ב-6.5 במוזיאון תל אביב לאמנות  וב-7.5 במרכז למוסיקה בירושלים. מנצח: ז'ולט נאג'.

היצירה המרכזית בקונצרט היא "מסרים מאת העלמה טרוסובה המנוחה" מאת המלחין ההונגרי ג'רג' קורטאג, מגדולי המלחינים החיים בימינו. בביצוע היצירה ישתתפו זמרת הסופרן יוליה הנינג והרכב יוצא דופן של נגני מנדולינה, נבל וצימבלום בנוסף לכלי קשת, נשיפה והקשה של אנסמבל המאה ה-21. היצירה הביאה לפרסומו של קורטאג ברחבי העולם ולעניין סביב יצירותיו. מתוך סך יצירותיו של קורטאג, יצירה זו נחשבת לאחת מיצירות המופת שלו. ביצוע הבכורה שלה נערך ב-1981 בפריז על ידי אנסמבל אנטרקונמפורן הנודע.

קורטאג נודע בעולם המוסיקה העכשווית  כ"אמן המיניאטורות" וכך גם היצירה שתבוצע בקונצרט, שמורכבת מ-21 מיניאטורות. היצירה הולחנה לטקסט ברוסית של משוררת הונגריה.

עוד בקונצרט, שתי יצירות בבכורה עולמית: "אניגמה" יצירתו של אחד מבכירי המלחינים הישראליים, ארי בן שבתאי, ו"מבוך קולות"  יצירה של המלחין האיטלקי, פדריקו גארדלה. יצירתו של גארדלה נכתבה עבור נגן הטרומבון, בני סלוחין, שייקח חלק בביצועה עם האנסמבל.

נגן הטרומבון בני סלוחין  הנו חבר מייסד של אנסמבל אנטרקונטמפורן ( Ensemble Intercontemporain). מלחינים מכל העולם כתבו וכותבים לו יצירות, והיצירה המבוצעת בקונצרט זה הנה דוגמה לכך.

יוליה הנינג מרבה לבצע מוסיקה עכשווית, אופרה ולידרים מכל הסגנונות. היא עבדה עם בריו, קורטאג ומלחינים רבים והופיעה עם מיטב התזמורות והאנסמבלים. היא התפרסמה בביצוע יצירתו של קורטאג עם אנסמבל אנטרקונטמפורן.

אנסמבל המאה ה – 21 נוסד בשנת 1991 על ידי המלחין דן יוהס וזמירה לוצקי. באנסמבל חברים 14 נגנים מהטובים בארץ, ומאז הקמתו, נחשב האנסמבל לגוף המוביל בארץ בכל הנוגע לביצוע מוסיקה עכשווית. מיטב המנצחים והסולנים בארץ ובעולם מופיעים עם האנסמבל, והוא זוכה להערכה בינלאומית רבה. הדבר בא לביטוי בשיתוף פעולה יוצא הדופן של המנצחים והסולנים מחו"ל עם האנסמבל, ובהזמנות הרבות להופיע במרכזים ובפסטיבלים בינלאומיים. האנסמבל המאה ה-21 קיבל באופן קבוע ציון "מצוין" בדירוג מנהל התרבות וזכה בפרס לנדאו של מפעל הפיס על מצוינות בביצוע מוסיקה.

בשנת 2005 הקים "אנסמבל המאה ה- 21" מרכז למוסיקה ואמנות עכשווית ביפו – "התיבה".

המקום משמש כמפגש להפקה וביצוע של מוסיקה אמנותית בסגנונות מגוונים ומופעים רב תחומיים (מחול, סרטים, וידאו, טכנולוגית מחשבים ועוד). התיבה משתפת פעולה עם מרכזים חשובים באירופה כמו מרכז פומפידו בפריז, המרכז האלקטרוני-ניסיוני בפרייבורג ואחרים נוספים. המרכז יוזם שיתוף יוצרים מתחומים שונים ומהווה נדבך חשוב בחיי היצירה האמנותית בארץ. בשנים האחרונות הוא הפך למרכז ליוצרים במוסיקה אלקטרונית ובמדיה הדיגיטלית, בנוסף להיותו אולם מופעים.

הקונצרטים של האנסמבל המאה ה-21 מוקלטים ומשודרים בשידור חי בקול המוסיקה.

מוצ"ש, 6 במאי 2017 בשעה 21:00, מוזיאון תל אביב לאמנות. מחיר כרטיס: 110 ₪ להזמנת כרטיסים: 03-6077070

יום א', 7 במאי 2017, בשעה 20:00, מרכז המוסיקה משכנות שאננים, ירושלים. מחיר כרטיס: 40-60 ₪  , להזמנת כרטיסים: 02-6241041

ז'ולט נאג'  מנצח

יוליה הנינג  סופראן

בני סלוחין  טרומבון

ארי בן שבתאי "אניגמה"          בכורה עולמית

פדריקו גארדלה "מבוך קולות"  בכורה עולמית

ג'רג' קורטאג "מסרים מאת העלמה טרוסובה המנוחה"