מתנחלים השליכו אבנים על פלסטינים - מתנחלים מהמאחז "גבעת סנה יעקב" בשומרון השליכו אבנים על הכפר שבין ההתנחלויות יצהר והר ברכה בשומרון. התקיפה תועדה בסרטון וידאו שצילמה פעילת ארגון מחסום watch. 

מתנחלים מהמאחז "גבעת סנה יעקב"
מתנחלים מהמאחז "גבעת סנה יעקב"

האירוע התרחש בשבת בבוקר לפני החג. המתנחלים מהמאחז, לבושים בבגדי שבת, השליכו אבנים על בתים בפאתי הכפר ועל תושביהם. חלקם השליכו אבנים גדולות ואחרים ירו אבנים ממקלעים. תושבי הכפר הזעיקו אלה את אלה למקום האירוע ופרצה מהומה. חיילי צה"ל הגיעו לשטח, פיזרו פצצות גז ורימוני הלם ופיזרו את התושבים.

"הכפר הפך ליעד קבוע להתנכלויות של המתנחלים הקיצונים", אומרת פעילת מחסום watch נורית פופר, "התושבים מספרים שכבר כמה פעמים ניסו לשרוף את ביתם. צה"ל אחראי על ביטחונם של התושבים הפלסטינים אך החיילים בשטח אינם פועלים כדי להפסיק את התקיפות. בזמן שאנחנו מבלים את חופשת הפסח, התושבים, החיים תחת כיבוש כבר 50 שנה, נמצאים בסגר וחשופים להתנכלויות בלתי פוסקות".

 

התקיפה באבנים נגד תושבי הכפר נראית בבירור בסרטון: 

מחסום watch היא תנועה של נשים ישראליות המתנגדת לכיבוש הישראלי בגדה המערבית ולשלילת זכותם של הפלסטינים תושבי השטחים לחיות ולנוע באופן חופשי על אדמתם. הארגון קם בינואר 2001 ומפעיל מאות פעילות הנמצאות מדי יום ברחבי השטחים ומתעדות את מראה עיניהן ומשמע אוזניהן בזמן אמת בדו"חות המתפרסמים באינטרנט וחושפים את המציאות הקשה והבלתי אנושית בשטחים הכבושים. הפעילות מנסות לסייע לפלסטינים, בגלוי ובמידת האפשר באמצעות תיעוד, הפצת מידע ופנייה לרשויות.