עובדי תדיראן מערכות מזהירים מפני שביתה עובדי מפעל התעשייה הביטחונית "במד ול"א קרקעי" מקבוצת אלביט מערכות (תדיראן מערכות בע"מ לשעבר) מאיימים בהשבתת המפעל במידה שההנהלה לא תחזור בה מהצעדים החד-צדדיים שהיא נוקטת בהם למיזוג המפעל עם אלישרא מקבוצת אלביט מערכות.

כלים
הפגנת עובדי תדיראן. צילום: יח"צ
הפגנת עובדי תדיראן. צילום: יח"צ

הנהלת אלישרא, החלה משא ומתן עם ועד העובדים לקדם את שאיפתה למזג את תדיראן מערכות עם אלישרא. המו"מ התפוצץ מאחר וההנהלה החלה לפעול באופן חד-צדדי לקדם את המיזוג. הוכרז על סכסוך עבודה ב-21 למרץ כך שמאז ה-5 לאפריל – או למעשה, מייד עם החזרה מחופשת חג הפסח ב- 18 לאפריל - העובדים יכולים לפתוח בשביתה.

"אנחנו דורשים מההנהלה לחזור בה בפועל ולבטל את כל הצעדים החד-צדדיים שעשתה לקידום המיזוג", אומר יו"ר ועד עובדי תדיראן מערכות, סטריאן פינקל, "אי אפשר לנהל משא ומתן ובאותו זמן לקבוע עובדות בשטח, זה חוסר תום לב מוחלט. אם הדרישות שלנו לא ייענו נפתח בצעדים ארגוניים עד להשבתת המפעל".

לדברי פינקל: "ההנהלה ממזגת בפועל בין שני המפעלים, תוך כדי מצג שווא של משא ומתן על המיזוג. בכל פעם שבעל תפקיד בכיר בתדיראן מערכות עוזב או פורש, ההנהלה ממנה במקומו בעל תפקיד מאלישרא, וכך נוצר מצב שאנשי אלישרא מנהלים את עובדי תדיראן. מבטלים נהלים של תדיראן וקובעים במקומם נהלים של אלישרא. חמור עוד יותר, שלפני שנה וחצי הקימו חברה-בת בשם סיגמאביט שאמורה לספק לנו ציוד ואנחנו מחויבים לקנות ממנה. פתאום סיגמאביט התחילה להתחרות בנו. בסיגמאביט אין שום הסכמים קיבוציים והם מעבירים אליה עבודה שלנו. ההנהלה מנסה לרוקן אותנו מתוכן ושנישאר בלי עבודה".

פינקל הוסיף: "הנהלת החברה חייבת להבין שלא ניתן לה למזג את חברתנו בכפיה, אלא רק בהסכם מסודר. בשנת 2014 הנהלת אלישרא חתמה עם תדיראן מערכות "נייר הבנות" שלפיו בן היתר לא תהיה האחדה של פעילות המבוצעת בתדיראן מערכות ואלישרא. את ההסכם הזה הנהלת אלישרא מפרה כיום ביודעין."