האמן הוותיק דב הלר מציג בימים אלו במוזאון הנגב לאמנות את התערוכה "מסעות", ויקיים במסגרתה שיח-גלריה. הלר, יספר על תהליך יצירת הסדרות המוצגות בתערוכה, שמסכמות עשייה אמנותית של 25 השנים האחרונות. בין היתר, הוא ידון במעבר מאמנות חברתית-סוציאלית ליצירות שעוסקות בסיפור חייו, כמי שהופרד מהוריו ב"גולה" בגיל ילדות.

כלים
צילום: ולדימיר נייחין
צילום: ולדימיר נייחין

 

שיח- גלריה עם דב הלר: יום שישי, 5 במאי, 12:00-11:00, מוזאון הנגב לאמנות בבאר-שבע

במסגרת התערוכה חדשה "מסעות" Journeys של האמן דב הלר במוזאון הנגב לאמנות בבאר שבע, הוא יקיים ביום שישי, 5 במאי בשעה 11:00, שיח-גלריה בחלל התערוכה במוזאון.

דב הלר מציג בתערוכה, אוסף עבודות של למעלה מ 70 ציורים והדפסים, שנעשו ב- 25 השנים האחרונות, שמרביתן מוקדשות לסיפורו המשפחתי ולדימויים מסביבתו הקרובה בנירים; זיכרונותיו כילד "גלותי" רומני שהופרד מהוריו עקב מלה"ע השנייה והמפגש המיוחל בארץ- כעבור כעשור, כשהיה בן 12.

בשיח-גלריה ידון הלר בסוגיות: מה עורר אותו לטפל בזיכרון הילדות, לאחר שנים בהן טיפל בנושאים חברתיים-סוציאליים? מה הוביל אותו ליצור בסדרות ולא יצירות נפרדות?. הוא יתייחס למוטיב החוזר ביצירותיו כמו הסירה או האנייה וההתחקות אחר דמות אמו ואביו, ויספר על תהליך העבודה על "סדרה" והמשמעות של כל אחת מהן עבורו.

נעילת התערוכה: 24 ביוני 2017. אוצרת ומנהלת מוזאון הנגב לאמנות: ד"ר דליה מנור.

דב הלר, Dov Heller יליד רומניה (1937), עלה לארץ בגיל 12 ובהיותו בן 18 הצטרף לקיבוץ נירים שבנגב שם שזר את חייו ופועלו. בשנות ה 70 לאחר לימודיו בבצלאל, הפך לאחד מעמודי התווך של האוונגרד הישראלי באמנות המושגית ובפעולות אמנותיות- פוליטיות. סדנת הדפס שהקים בנירים משכה אליה את מיטב אמני הארץ. הלר הציג תערוכות יחיד רבות וכן, הוא משתתף בתערוכות קבוצתיות רבות במוזאונים ובחללים ציבוריים, בארץ ובחו"ל.

שיח- גלריה עם דב הלר: יום שישי, 5 במאי, 12:00-11:00, מוזאון הנגב לאמנות בבאר-שבע

שיח-גלריה כלול בעלות הכניסה למוזאון

רחוב העצמאות 60, באר שבע טל':   08-6993535