חתולים נחשבים לבעל חיים נקי ואסטטי, הם מלקקים את עצמם בכדי להתנקות ולשמור על פרוותם ואת צרכיהם הם עושים בחול, כאשר לאחר מכן, הם גם מכסים את הצרכים. כמובן, בכדי לנצל את כל היתרונות של הטבע המופלא של החתולים, חשוב מאוד לדאוג לרכוש ארגז חול לחתול, תוך בחירה מוקפדת הן של הארגז עצמו והן של סוג החול - אשר יתאים עבור החתול ויאפשר לו לעשות שם את צרכיו, כאשר כל שאתם תצטרכו לעשות זה לזרוק ולהחליף את החול. אז כיצד בוחרים בצורה הטובה ביותר חול לחתול?

כלים
חול לחתולים
חול לחתולים

סוגים שונים של חול לחתולים

בכדי לבחור בחוכמה חול לחתולים, חשוב בשלב הראשון להיות מודעים לעובדה שישנם מספר סוגים של חול לחתולים, כאשר לכל מהם יש את התכונות ואת היתרונות שלו.
שני הסוגים העיקריים של חול לחתולים הם:
הסוג הראשון הוא חול סופג – חול זה אמור לספוג את השתן שהחתולים מטילים עליו. חול סופג כולל בתוכו 3 תתי סוגים, אשר ההבדל העיקרי ביניהם הוא איכות החול. תתי הסוגים הם:
חול פשוט – אשר בהתאם לעלותו הנמוכה יחסית, הוא גם סופג את השתן ברמה הבסיסית ביותר – כך שבכדי להימנע מריחות לא נעימים בבית, יש להקפיד ולהחליף את החול הזה אחת ליום.
חול קריסטל – אשר נחשב לאיכותי מאוד והינו בעל יכולת ספיגה טובה מאוד, כאשר הוא סופג בין היתר גם את הריחות הלא נעימים. יכולת הספיגה הטובה של חול זה, מאפשרת להחליף אותו אחת לשבוע בלבד.
שבבי עץ - נחשבים גם הם למומלצים ובעלי כושר ספיגה טוב כך שניתן להחליפם אחת לשבוע ואפילו יותר.
הסוג השני של חול לחתולים, הוא חול מתגבש – חול המתאפיין בעובדה שהגרגרים מתגבשים מסביב לשתן ונהיים לסוג של גוש – מה שמקל את מלאכת הניקיון של המשטח. גם סוג זה כולל בתוכו מספר תתי סוגים כמו חול בריחות נעימים, כך שחשוב לערוך היכרות עם האפשרויות השונות ולבצע בסופו של דבר בחירה נבונה.

תקציב ושיקולים נוספים

התקציב שלכם יהווה גם הוא פרמטר משמעותי בבחירת חול לחתולים – בכל זאת, מדובר באחת ההוצאות השוטפות והעיקריות המהוות חלק מגידול של חתול. ולכן, כמובן, כדאי לעשות סקר מחירים מקיף לפני שבוחרים את החול – כמובן, שמומלץ לא לבסס את הבחירה אך ורק על התקציב, מכיוון שחול לא איכותי, עלול לגרום למצב בו תסבלו מריחות מאוד לא נעימים בבית – יש לקחת בחשבון שחול פשוט, צריך להחליף מדי יום, כך שהעלות הנמוכה לא תמיד תהיה משתלמת לאורך זמן.
אם אתם לא בטוחים לגבי הבחירה הנכונה, מה שתוכלו לעשות זה פשוט לפעול בשיטת ה"ניסוי והתהייה" לרכוש כל פעם סוג אחר של חול לחתולים ולראות בסופו של דבר, איזה חול יתאים עבורכם בצורה הטובה ביותר.