האירועים יתקיימו ב 3 למאי, בין השעות 10:00- 14:00 במקביל בכל הקמפוסים. באירועים ייקחו חלק חברי וחברות כנסת. לאחר עשור בו מתקיימים מאבקים מקומיים שונים להעסקה ישירה באוניברסיטאות הוקם המטה הארצי להעסקה ישירה של עובדי הניקיון והשמירה באוניברסיטאות.

כלים
חג הפועלים יצויין השנה באוניברסיטאות ובקמפוסים ברחבי הארץ, באירועי מחאה
חג הפועלים יצויין השנה באוניברסיטאות ובקמפוסים ברחבי הארץ, באירועי מחאה

המטה כולל את הקואליציה הארצית להעסקה ישירה, ועדי עובדי ניקיון ונציגים/ות, שתיל, האגודה לזכויות האזרח, אנו, שדולת הנשים, תאים סטודנטיאלים כמו סל"ע , תא הפמינסטיות בבן גוריון, ישראל 2015, תאים פוליטיים ומפלגות כמו יש עתיד חד"ש, אופק, מרצ, המשמרת הצעירה, אגודות סטודנטים, הארגון המתאם של הועד הבכיר, ועדי עובדים זוטרים נוספים בקמפוסים.

להלן עיקרי האירועים: באוניברסיטה העברית יתקיימו בשני הקמפוסים העיקריים אירועי חלוקת מתנות לעובדים בתמיכת הפעילים, הסטודנטים והמרצים. בקמפוס הר הצופים גם יהיה הפנינג והפגנה ביום זה, שמטרתה להעלות מודעות ומעורבות של הסטודנטים במהלך.

בטכניון תתקיים הפגנה בהשתתפות המרצים וטקס חלוקת מתנות מהסטודנטים למרצים כאות הוקרה על תפקידם החשוב של העובדים ותרומתם לחיי הקמפוס ההוראה והמחקר.

באוניברסיטת בן גוריון מתוכננת הפגנה מול בית הסטודנט, בנוסף לחלוקת המתנות, שבה ידרשו הסטודנטים העסקה ישירה לעובדים, במקום ההעסקה הפוגענית באמצעות קבלן.

באוניברסיטת תל אביב - אירוע חלוקת המתנות לעובדים יכלול הפנינג מיוחד לכבוד החג, ויהווה המשך להפגנה הגדולה שהייתה בטרם יציאת הסטודנטים לחופשת הפסח. גם שם, כמו בקמפוסים אחרים, הפעילות האינטנסיבית של המטה המקומי זוכה להשתתפות הסגל האקדמאי.

בישראל קיימים כ-1500 עובדי ניקיון ושמירה ב-6 המוסדות האוניברסיטאיים שתחת המועצה להשכלה גבוהה. בישראל מרבים לדבר כיום על האטה בעליית התוצר במשק ביחס לאחוז העבודה, וכן על עליית אחוז המשפחות העובדות מתחת לקו העוני או בסמיכות לו. העסקה קבלנית נמצאה במחקרים רבים כסיבה עיקרית לחיים מתחת לקו העוני, ובמתאם גבוה עם הפרות של זכויות העובדים ופגיעה בשכרם.

לדברי פיני קבלו, סגן יו"ר ההסתדרות הכללית החדשה ויו"ר אגף הצעירים בהסתדרות: אני שמח שסטודנטים בכל הקמפוסים מאחדים כוחות לפעולה משותפת, הסטודנטים מבינים היום שהם עלולים להיות עובדי הקבלן הבאים גם אם למדו הנדסה , הוראה, מחשבים או עבודה סוציאלית. ההתגייסות של הסטודנטים בכל הארץ למען העסקה ישירה של עובדות הניקיון והשמירה הוא אקט חשוב של סולידריות כדי להעביר מסר למקבלי ההחלטות שקמפוס נקי וביטחון אישי הם משימות ליבה כמו הוראה ומחקר. סל"ע (יזמה של התאחדות הסטודנטים הארצית בשיתוף פעולה עם ההסתדרות). המשתתפים בתכנית רתומים ועוסקים בפעילות אקטיביסטית והסברתית במהלך השנה.

שבוע אחרי, ב9/5 בשעה 12:00 תתקיים צעדה גדולה שתצא מבית ההסתדרות בירושלים ותסתיים בהפגנה מול לשכת שר החינוך, מר נפתלי בנט. יחד נקרא 'סוגרים את הפקולטה למדעי הניצול', ויקראו לשר החינוך - נפתלי בנט- לחבור לשר האוצר מר משה כחלון, ולהחזיר להעסקה הקבלנית את עובדי הניקיון והשמירה באוניברסיטאות.